Martin Prokop s Janem Tománkem dovedli svůj speciál Citroën C2 S1600 na Korsice k druhému vítězství v sezoně, čímž definitivně uhájili třetí příčku v konečné klasifikaci juniorského šampionátu.
Před závěrečnými čtyřmi zkouškami Korsické rally byly karty v zásadě rozdány. Martin Prokop s Janem Tománkem zvládli první průjezdy dvojice zkoušek v rozumném tempu a druhého Béreše udrželi nadále ve větší vzdálenosti (+ 34.5 sekundy). Do druhé sekci tak šli s jednoznačnou taktikou vyvarovat se chyby, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Přesto dvě šestá místa znamenala udržení vedoucí pozice i bodového zisku. Vítězstvím na Korsice tak Martin Prokop navázal na výsledky z Německa a Katalánska, čímž potvrdil svou příslušnost k nejužší juniorské špičce. Celková třetí příčka v JRC znamená pro českého pilota i možnost zúčastnit se testování továrního týmu Citroën Sport, které by mělo obsahovat i možnost okusit speciál Citroën C4 WRC. „V podstatě jsme dnes pokračovali v tempu z druhé etapy. Vzhledem k vývoji jsme nemuseli nějak zrychlovat, spíše jsem se vyhýbal všem kamenům, dírám, snažil jsem se ani příliš nezkracovat trať. To nás samozřejmě stálo dost času, ale mohli jsme si to dovolit.“ „Před startem posledního testu jsem byl hodně nervózní. Stále jsem měl na paměti loňský ročník, kdy se jelo na stejných vložkách. Hlavně jsem nechtěl chybovat, což společně s defektem mohlo zásadně ovlivnit konečné výsledky. Z vítězství mám samozřejmě obrovskou radost. V první etapě jsem dokázal, že bychom mohli držet krok i s továrními jezdci Suzuki, po jejich problémech už nebylo nasazení takové a spíše jsme si kontroloval svůj náskok před Ďodim Bérešem, jenž nás stále mohl předstihnout v konečném pořadí juniorského šampionátu. Při pohledu na konečnou klasifikaci mě bude výpadek ve Finsku mrzet ještě více,“ uvedl v cíli šťastný Martin Prokop.
Martin Prokop s Janem Tománkem uzavřou letošní sezonu na britských ostrovech. V Irsku i ve Walesu však usednou do vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?