TEMPUS STYLLEX - REVIEW 2. ETAPA: Mimoriadne dramatický priebeh mala sobotňajšia druhá etapa Tour de Corse – Rallye de France 2007 v kategórii JRC. Posádka teamu TEMPUS STYLLEX Jozef Béreš - Petr Starý (Renault Clio S1600) ...
odštartovala ráno z piateho miesta a hneď v úvodnej RS7 sa štvrtým časom prepracovala na štvrtú priečku priebežného hodnotenia.
Technicky mimoriadne náročné úseky ešte sťažovalo množstvo štrku na trati, na čo v ôsmej rýchlostnej skúške doplatili aj továrenské posádky teamu Suzuki, súperiace o titul juniorského šampióna. Aava havaroval a odstúpil z ďalších bojov, Andersson stratil viac ako dve minúty. Jozef Béreš zajazdil tretí čas a po RS8 figurovala posádka teamu TEMPUS STYLLEX na výbornom druhom mieste priebežného hodnotenia JRC. Na RS9 zajazdili Ďodi s Petrom opäť tretí čas. V servise krátko zhodnotili novú situáciu: „Je to veľmi dobré, ale udržať druhé miesto nebude ľahké. Auto zatiaľ funguje, takže sme spokojní.“ povedal Jozef Béreš a svoj komentár pridal aj Petr Starý: „Urobiť chybu na tejto trati nie je nič mimoriadne, takže si budeme držať svoje tempo a snažiť sa chybám vyhnúť. Do cieľa je ešte veľmi ďaleko.“
Zvýšená opatrnosť bola evidentná u všetkých: Prokop, Béreš ai Rautenbach jazdili opatrne a navzájom sa strážili, Andersson po odstúpení Aavu zvolil dojazdovú taktiku a vychutnáva si už teraz víťazstvo v seriáli JRC 2007. Domáci Bonato, ktorý nemal čo stratiť toho využil a jazdil najrýchlejšie časy medzi juniormi. Posádka teamu TEMPUS STYLLEX skončila na RS10 štvrtá, jedenásty test absolvovala s tretím najlepším časom a v závere sa druhým časom priblížila k lídrovi hodnotenia JRC na 34,9 sekundy. V nedeľu čakajú na posádky ešte štyri dlhé a mimoriadne ťažké testy, takže sa toho môže ešte veľa zmeniť. Vo večernom servise posádka krátko zhodnotila priebeh druhej etapy: Petr Starý: "Záver bol dnes ťažký, štrku a kamenia pribúdalo, hneď na RS9 sme mali malú krízu, ale podarilo sa nám vrátiť späť na trať aj keď sme stratili asi 10 sekúnd. Potom sme pre istotu zvolili opatrnejšiu jazdu. Verím, že sa nám zajtra podarí udržať druhé miesto, aj keď Bonato bude na domácej trati mimoriadne rýchly a Rautenbach sa tiež bude snažiť na nás zaútočiť. S priebehom súťaže sme zatiaľ samozrejme spokojní. Zajtra nás čaká ešte dlhý a náročný deň." Jozef Béreš: "Dnes to máme za sebou, celý deň sme bojovali okrem súperov aj s nastavením podvozku, ktorý zatiaľ nefunguje v technických pasážach podľa našich predstáv a Citroeny súperov sú na tom podstatne lepšie. Zajtra si musíme strážiť okrem Rautenbacha aj Bonata, ktorý určite pôjde na maximum, dnes vyhrával takmer všetko. Takže budeme musieť zrýchliť aj my. Dúfam, že vydržíme až do cieľa a ustrážime druhé miesto.“
V nedeľu čakajú na posádky v rámci III. etapy Tour de Corse 2007 štyri náročné a dlhé rýchlostné skúšky v celkovej dĺžke viac ako 110 km.
Poradie v kategórii JRC po II. etape Tour de Corse 2007: 1. Prokop (Citroen C2 S1600) 2:37:17,7 2. Béreš (Renault Clio S1600) + 34,9 3. Rautenbach (Citroen C2 S1600) + 1:11,4 4. Bonato (Citroen C2 S1600) + 1:48,7 5. Andersson (Suzuki Swift S1600) +2:31,0 6. Augoyard (Renault Clio R3) +4:40,4 7. Kosciuzsko (Suzuki Swift S1600) +5:10,9 8. Cortinovis (Renault Clio S1600) +5:36,3
TEMPUS STYLLEX Media team Foto: Petr Lusk
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?