Marcus Grönholm a Timo Rautiainen zakončili první etapu Korsické Rally na druhém místě, když po napínavém souboji prohráli s tradičním rivalem Sebastienem Loebem. Podle vedoucího jezdce hodnocení jezdců je to zase o desetinách vteřiny.
Týmový kolega Mikko Hirvonen nedokončil první etapu poté, co v RZ3 poškodil zadní část jeho Focus WRC. Nicméně by měl Fin pokračovat dále v rámci systému SupeRally.
Grönholm vyhrál obě ranní zkoušky a do servisní zóny vjížděl s náskokem 2,9s před Dani Sordem. O další 1,2s se na třetím místě umístil Sebastien Loeb. „Počasí nám zjednodušilo správný výběr pneumatik, což se pak potvrdilo i na trati. Přesně tohle nám minulý víkend chybělo ve Španělsku. Některé úseky byly trochu nerovné, zároveň zde bylo mnoho sekcí, které jsme neznali, takže náš rozpis nebyl úplně perfektní, ale tohle je pro všechny stejné."
Na dalších třech odpoledních testech byl pak Marcus vždy druhý. „Loeb si nemůže dovolit polevit z tempa, protože na něj zítra budeme hodně dotírat. Vím, že se s ním na suchu můžu rovnat, a že je tu stále možnost zde zvítězit. V poslední RZ jsem sice udělal pár drobných chyb, které mě stály pár desetinek, žádné vážnější problémy jsme však nezaznamenali. Mrzí mě, že zítra nemůžu startovat za Loebem, takhle nebudu vědět, jaké časy zajíždí, ale ztráta je opravdu minimální, oba pojedeme v tom nejvyšším tempu." Mikko Hirvonen byl po prvním průjezdu čtvrtý, ale po 14km další zkoušky přišla chyba, která ho vyřadila ze zbytku dne. „Udělali jsme chybu v rozpisu a do jedné zatáčky jsme vjeli moc rychle. Auto dostalo smyk a narazili jsme do betonové bloku. Bohužel jsme trefili zavěšení a poškodili karoserii. Měli jsme štěstí, protože moc nechybělo a mohli jsme zapadnout mimo trať."
Týmový ředitel Malcolm Wilson dodává: „Dnešek byl pro Marcuse opravdu skvělý a já jsem spokojen, že se stále drží v boji o špici. Mikko udělal chybu, ale zítra bude mít možnost získat zde další zkušenosti a snad se mu podaří bodovat i do hodnocení týmů. Auto bylo hodně poškozené, ulomilo se zavěšení a poškodila se záď, nicméně bude plně schopné absolvovat zbytek závodu."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?