Posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek završila své účinkování na Katalánské rally na druhém místě juniorské klasifikace (17. absolutně), když v závěru soutěže odrazila útok továrního jezdce Suzuki Aavy.
Díky zisku osmi mistrovských bodů se zároveň posunula na průběžnou třetí příčku JRC za Aavu a Anderssona, kteří nastoupí na start Korsické rally se shodným bodovým ziskem. Martin Prokop s Janem Tománkem nastupovali do závěrečné etapy Katalánské rally v nezáviděníhodné situaci. Vzhledem k průběhu páteční etapy sice nemohli pomýšlet na obhajobu loňského prvenství, přesto si chtěli udržet druhou příčku za dosavadním lídrem juniorského šampionátu Aavou. Své předsevzetí začali naplňovat hned na úvodním testu dne, kde zajeli druhý čas za Němcem Burkartem, o desetinu však porazili Aavu, Andersson ztratil další dvě vteřiny. Dramatická bitva o sekundy pokračovala i dále, úvod RZ16 patřil podle mezičasů jednoznačně Estonci, ale hodiny ho připravily o několik sekund, a tak z náskoku posádky týmu Jipocar Racing ukrojil jen čtyři desetiny sekundy. V servisu tak Martin Prokop nadále figuroval na druhé pozici, 13.8 sekundy před Aavou. Mechanici před poslední sekcí provedli rutinní kontrolu „cé dvojky“, drobné změny doznalo pouze nastavení vozu. Duel Prokop – Aava mohl při druhých průjezdech pokračovat. Jezdec Suzuki se nechtěl spokojit s vývojem situace, opět „tahal“, což značilo nejrychlejší čas. Martin Prokop mu však dýchal na záda, do cíle dojel na třetím místě (za Burkartem) se ztrátou 1.8 sekundy. Do posledního testu dal Aava opět vše, na Prokopa s Tománkem však najel jen šest vteřin, což na českou dvojici nestačilo. „Do ranní sekce jsme nastupovali se stejným nastavením jako v závěru druhé etapy. Opět bylo zcela sucho, což nám vyhovovalo. Od začátku se jelo na krev, agresivita byla znát i na gumách, které byly po dvou vložkách hodně sjeté. První test nám v obou kolech vyšel podle představ, ale druhého testu jsem se trochu bál. Neměli jsme ho optimálně napsaný, což se také v prvním kole potvrdilo. Naštěstí Aava vyrobil hodiny, takže náš náskok zůstal před poslední sekcí hodně podobný tomu, jaký byl na konci druhého dne. Ani v závěru nebyl prostor na žádnou chybičku, troufnu si tvrdit, že jsem jel na hranici auta,“ komentoval průběh závěrečné etapy Martin Prokop. „S výsledku mám obrovskou radost, hlavně díky průběhu posledních dvou etap. Opět se potvrdilo, že na suchém asfaltu můžeme pomýšlet na nejvyšší příčky a konkurovat jezdcům Suzuki. Proto s odstupem času mrzí ztráta z úvodu soutěže, která by nás vzhledem k výsledkům nechala před Korsikou nadále ve hře o juniorský titul. Doufám, že na Korsice třetí místo v rámci JRC udržíme,“ dodal. Průběžné pořadí JRC 2007 po Katalánské rally 1. Aava (EE) a Andersson (S) 38, 3. Prokop (CZ) 24, 4. Mölder (EE) 20, 5. Sandell (S) 19, 6. Béreš (SK) 18, 7. Burkart (D) 16, 8. Rautenbach (ZW) 15, 9. Pinomäki (FIN) 8, 10. Kosciuszko (PL) 6, 11. Cortinovis (I) 6, 12. Suominen (FIN) 4, 13. Rozukas (LT) a Bonato (F) 4, 15. Svenkerud (N) 3, 16. Gallagher (IRL) 4, 17. Bouffier (F) a Bettega (I) 2, 19. Pärs (EE) 1
Foto: Miguel Rovira, www.rallyracc.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?