Španělská rally dosáhla před několika málo minutami svého cíle. Nejrychlejším mužem tohoto podniku se stal podle očekávání Sebastian Loeb s Citroenem. Čech Martin Prokop dojel v juniorské kategorii JRC na druhém místě a dosáhl tak dalšího úspěchu ve své kariéře.
Itinerář dnešního posledního dne Rally Catalunya měl na svém programu pouze čtyři rychlostní zkoušky. Přestože tři z nich vyhrál Marcus Grönholm, na posun na lepší než třetí příčku mu to nestačilo. První dvě pozice si celkem suverénně pohlídali oba jezdci stáje Citroen. Podle očekávání pak první dojel Loeb, a to o pouhých 13,8 vteřiny před Sordem. Grönholm ztratil na vítěze 39,8 sekundy.
Čtvrté místo uhájil před Duvalem Hirvonen. Trochu mu však pomohly i technické problémy Belgického jezdce, jedoucího se soukromou Xsarou WRC. Šesté místo po celkovém dobrém výkonu během celé soutěže získal Petter Solber se Subaru.
Jarri-Matti Latvala je tím jezdcem, který si dojel pro body za místo sedmé. Je to zároveň jeho nejlepší umístění na asfaltové soutěži v jeho kariéře. Za Latvalou dojel Australan Atkinson s druhým továrním Subaru, když dalších 41 vteřin za ním dojel do cíle jeho kolega Xavi Pons s vozem Subaru pořadového čísla tři.
Po Ponsovi je však ve výsledkové listině díra. Považme že Španěl Pons ztratil na Loeba 5:04,1 minuty na devátém místě. Desátý Henning Solberg však na vítěze rally ztratil více než deset a půl minuty. To je více než dvojnásobek ztráty Ponse. S trochou nadsázky by se tak dalo říct, že mezi devátým a desátým místem je ona pomyslná hranice rozdělující jezdce na ty kterým asfalt jde a ty kteří se na tomto povrchu trápí.
Český fanoušek měl po odstoupení Jana Kopeckého po havárii v RZ3 v ohni již pouze jedno želízko. Zato však velmi nadějné. V JRC totiž Martin Prokop obhajoval svoje loňské vítězství na Španělské soutěži.
I když mladý jihlavský jezdec nakonec první místo neobhájil, pral se s nástrahami tratě velmi dobře a nakonec si dojel pro místo druhé. Na vítězného Anderssona se Suzuki Swift S1600 v cíli ztratil 33,9 vteřiny.
Třetí mezi juniory dojel Urmo Aava. Ten se na tuto pozici propadl po druhé sobotní rychlostní zkoušce, na které ho postihl defekt pneumatiky. Další nám blízká posádka Jozef Béreš – Petr Starý, si dojela ve Španělsku pro čtvrté místo v JRC.
Tolik tedy stručný přehled dění a výsledků ze Španělské rally 2007. Podrobný článek k celé soutěži si budete moci na našich stránkách přečíst v nejbližších dnech.
Výsledky celé soutěže i jednotlivých rychlostních zkoušek si můžete prohlédnout zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?