Martin Prokop s Janem Tománkem zakončili druhou etapu Katalánské rally na druhém místě, v sevření továrních jezdců Suzuki Anderssona a Aavy. Právě oba zmínění jezdci jsou nadále největšími kandidáty na zisk letošního juniorského titulu.
Přímořské letovisko Salou se letos probudilo do slunečného rána, což většině týmů ulehčilo rozhodování ohledně nejvhodnějšího nastavení a pneumatik. Tomu se přizpůsobil i jihlavský Jipocar Racing, jenž citroëna patřičně „přitvrdil“ (jiné pružiny, stabilizátory, změna nastavení tlumičů). Martin Prokop vstoupil do druhého dne pátým časem, ale jak se nakonec ukázalo, byl to nejhorší výsledek dne. V dalším průběhu se pravidelně prosazoval mezi trojici nejrychlejší, dva testy dokonce opanoval. Předposlední zkoušku pak s úctyhodným náskokem 8.2 sekundy na druhého Aavu. Právě estonský pilot „vdechnul“ jihlavskému jezdci „život“, když ho na dnešním druhém testu postihl defekt (RZ8) a ve výsledkové listině se propadl za Prokopa s Tománkem na třetí příčku. V tu chvíli je dělilo 15.4 sekundy, v cíli etapy, tedy po dalších šesti testech činí vzájemný odstup 14.1 vteřiny.
Současné pořadí výrazně ovlivňuje i průběžný stav juniorského šampionátu, neboť Andersson s Aavou by za tohoto stavu startovali do Korsické rally, posledního závodu JRC, se stejným bodovým ziskem, Martinovi Prokopovi by patřila třetí příčka.
„Vzhledem k předpovědi pouze desetiprocentní možnosti deště jsme jednoznačně vsadili na suchý set-up. První test mi nevyšel podle představ, ale do RZ8 jsme šli s jasným cílem jet co nejrychleji. Zkoušku jsme dojeli v rozumném čase, navíc nám pomohl Aavův defekt, čímž jsme se posunuli dopředu. Od té chvíle nás Aava nenechal vydechnout a na jednotlivých vložkách jsme jeli hodně vyrovnaně. Naštěstí se vše obešlo bez chyb, několik vteřinek jsme nechali pouze na RZ12, když jsme ve dvou případech měli blízko přetočení vozu. Jelikož Aavovi jde o titul, určitě i zítra pojede na maximum, přesto se ho budeme snažit udržet za zády,“ řekl v cíli po druhé etapě Martin Prokop. Výsledky JRC po dvou etapách naleznete zde Tisková zpráva JipoCar Racing Teamu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?