Martin Prokop s Janem Tománkem zakončili druhou etapu Katalánské rally na druhém místě, v sevření továrních jezdců Suzuki Anderssona a Aavy. Právě oba zmínění jezdci jsou nadále největšími kandidáty na zisk letošního juniorského titulu.
Přímořské letovisko Salou se letos probudilo do slunečného rána, což většině týmů ulehčilo rozhodování ohledně nejvhodnějšího nastavení a pneumatik. Tomu se přizpůsobil i jihlavský Jipocar Racing, jenž citroëna patřičně „přitvrdil“ (jiné pružiny, stabilizátory, změna nastavení tlumičů). Martin Prokop vstoupil do druhého dne pátým časem, ale jak se nakonec ukázalo, byl to nejhorší výsledek dne. V dalším průběhu se pravidelně prosazoval mezi trojici nejrychlejší, dva testy dokonce opanoval. Předposlední zkoušku pak s úctyhodným náskokem 8.2 sekundy na druhého Aavu. Právě estonský pilot „vdechnul“ jihlavskému jezdci „život“, když ho na dnešním druhém testu postihl defekt (RZ8) a ve výsledkové listině se propadl za Prokopa s Tománkem na třetí příčku. V tu chvíli je dělilo 15.4 sekundy, v cíli etapy, tedy po dalších šesti testech činí vzájemný odstup 14.1 vteřiny.
Současné pořadí výrazně ovlivňuje i průběžný stav juniorského šampionátu, neboť Andersson s Aavou by za tohoto stavu startovali do Korsické rally, posledního závodu JRC, se stejným bodovým ziskem, Martinovi Prokopovi by patřila třetí příčka.
„Vzhledem k předpovědi pouze desetiprocentní možnosti deště jsme jednoznačně vsadili na suchý set-up. První test mi nevyšel podle představ, ale do RZ8 jsme šli s jasným cílem jet co nejrychleji. Zkoušku jsme dojeli v rozumném čase, navíc nám pomohl Aavův defekt, čímž jsme se posunuli dopředu. Od té chvíle nás Aava nenechal vydechnout a na jednotlivých vložkách jsme jeli hodně vyrovnaně. Naštěstí se vše obešlo bez chyb, několik vteřinek jsme nechali pouze na RZ12, když jsme ve dvou případech měli blízko přetočení vozu. Jelikož Aavovi jde o titul, určitě i zítra pojede na maximum, přesto se ho budeme snažit udržet za zády,“ řekl v cíli po druhé etapě Martin Prokop. Výsledky JRC po dvou etapách naleznete zde Tisková zpráva JipoCar Racing TeamuMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?