Beze změn. Tak by se dalo stručně, ale výstižně charakterizovat pořadí Španělské rally po druhé odjeté etapě. Po dnešních osmi rychlostních zkouškách je pořadí v první desítce ne vlas stejné jako po první etapě.
Nejrychlejším mužem je stále Franocuzký suverén Loeb. jeho náskok na druhého Sorda narostl během dneška pouze o 1,6 vteřiny. Sordo tedy po dnešku ztrácí 12,9 vteřiny. Jeho atak ne Loeba se však vzhledem k vývoji šampionátu zítra očekávat nedá. Sordo zřejmě bude hrát pro týmovou jedničku a jeho hlavním cílem by mělo být dojetí do cíle před Grönholmem.
Pro mladého Španěla by to zřejmě neměl být problém. Zítřejší poslední etapa je ze všech tří nejkratší a Sordův náskok na třetího Grönholma je 30 vteřin. Uvidíme jak se mladíček od Citroenu vyrovná s tlakem.
Čtvrté i páté místo si rovněž stále drží stejné „mladé pušky“, které na těchto pozicích byly po včerejší etapě. Jediné co se změnilo je tak opět jen časový rozdíl mezi čtvrtým Hirvonenem a pátým Duvalem. Duval již ztrácí na „Hurvínka“ 45 vteřin.
Jak už bylo na začátku článku napsáno, i ostatní příčky v top 10 jsou v držení stejných jezdců jako v pátek večer. Takže dál jen stručná rekapitulace. Šesté místo s odstupem 2:31,7 vteřiny hájí Petter Solberg. Sedmý je Latvala s Focusem týmu Stobart. Poslední bodovanou, tedy osmou příčku zatím po dvou etapách hájí Atkinson. Za ním už pak jsou jezdci s odstupem okolo minuty – Pons a Henning Solberg.
V Juniorské klasifikaci se dnes odehrála na prvních třech místech jen jedna změna. Urmo Aava z Estonska měl na RZ8 defekt pneumatiky a propadle se na třetí příčku. Na druhé místo se tak posunul jihlavský Martin Prokop z týmu JipoCar. Ve zbytku dne však Aava náskok Prokopa zmenšoval až se dostal na odstup pouhých 6,9 vteřiny. To bylo po RZ12. Posádka Prokop Tománek však hned na dalším testu výrazně zabrala a celou zkoušku mezi juniory vyhrála. Druhému Aavovi navíc nadělila 8,2 vteřiny a jejich náskok tak opět po dnešní etapě činí 14,1 vteřiny. Doufejme že se naší posádce podaří tuto pozici udržet i zítra.
Zítřejší poslední etapa Rally Catalunya má na programu čtyři rychlostní zkoušky a vítěz celého závodu bude znám ještě před třetí hodinou odpolední. Průběh soutěže samozřejmě můžete i nadále sledovat na našich stránkách.
Tolik tedy rekapitulace dnešního dne na Španělské rally. Závěrem bych však ještě chtěl upozornit všechny čtenáře na nově vzniklé diskusní fórum, které bylo právě uvedeno do provozu na našich stránkách. Na tomto fóru můžete po zaregistrování vyjadřovat své názory, připomínky a konec konců i případné pochvaly či přání. Můžete zde také psát názory a postřehy k právě probíhajícím závodům a to nejen v sekci Rally, ale také F1, A1GP a mnoha dalších. Diskusní téma ke Španělské rally naleznete zde Výsledky po 2. etapě zde Foto k článku: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?