Velmi brzy skončila 1. etapa Katalásnké Rally pro posádku ve složení Manfred Stohl/Ilka Minor z týmu OMV Kronos Citroën.Podobně jako u Kopeckého Fabie byl příčinou nehody kámen.
Po prvních dvou testech byl Stohl velmi spokojen s nastavením svého auta i s průběžnou osmou příčkou. Pak ale následovalo odstoupení ze soutěže. Pouhé čtyři kilometry před koncem třetího měřeného úseku trefila posádka kámen, ztratila kontakt s vozovkou a následoval pád z pětimetrové hráze. Naštěstí se nikomu nic nestalo.
Ostatní týmy dopadly podobně jako Kronos, celkově totiž na RZ3 vypadlo hned šest aut, mezi nimi i česká posádka Kopecký/Schovánek! Bohužel je poškození natolik vážné, že Stohl už nemůže pokračovat dále v rámci systému SupeRally.
Druhá posádka týmu Francois Duval/Patrik Pivot byla po skončení prvního dne očividně spokojenější. Díky nejrychlejšímu času v RZ3 se vyhoupla na průběžné páté místo se ztrátou 33 sekund na Mikko Hirvonena. Na záda mu však dýchá Petter Solberg a ten se s šestou příčkou určitě nespokojí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?