Šest rychlostních zkoušek, které byly na programu páteční první etapy Rally Catalunya už má většina jezdců za sebou. Nejrychlejším mužem dnešního dne byl Sebastian Loeb. Náš Jan Kopecký musel po havárii v RZ3 odstoupit.
Sebastian Loeb sice dnes vyhrál „jen“ dva měřené testy, ale i to mu stačilo, aby po prvním dni přijel do servisu jako vedoucí muž. Loeb je v čele o 11,3 sekundy před týmovým kolegou Danim Sordem. Tomu se na domácích tratích daří skvěle a Sordo si dnes mohl poprvé v kariéře užít pocit vedoucího muže průběžného pořadí mistrovství světa.
Třetí posádkou celkově je Marcus Grönholm s Timem Rautiainenem. Grönholmovi se nepovedla volba pneumatik pro třetí a čtvrtou rychlostní zkoušku a ztratil s vedoucí dvojicí kontakt. Navíc na poslední rychlostní zkoušce, která měřila 26 kilometrů skončil Fin až šestý a od Loeba který zkoušku vyhrál dostal naděleno 33,8 vteřiny. Grönholmova celková ztráta je tak už 50 vteřin.
O pouhé dvě vteřiny a šest desetin je za Grönholmem jeho stájový kolega Mikko Hirvonen. Ani tomu se zatím příliš nedařilo držet krok s jezdci Citroenu, přesto však jeden důležitý úkol zatím plní. Drží za sebou totiž Francoise Duvala. Belgický jezdec startující s Xsarou WRC týmu Kronos by měl podle předpokladů „tlačit na pilu“ tak, aby na konci soutěže byl před Grönholmem a vzal mu tím co nejvíce bodů. Tím by pomohl Loebovi v honbě za letošním titulem.
Na šestém místě po šesti odjetých zkouškách je Petter Solberg se Subaru. Petterovi se dnes celkem daří a i když není zrovna asfaltovým specialistou jeho časy byly v průběhu celého dne poměrně vyrovnané. Půl minuty za jezdcem týmu Subaru je Jarri Matti Latvala s prvním fordem týmu Stobart. Hned za ním, konkrétně 11 vteřin, je však další Subarista – Atkinson. A aby vozů Subaru nebylo málo, devátou příčku také okupuje jezdec s tímto vozem. Jde o Xaviho Ponse. Od toho se možná ale očekávalo trochu víc, než „jen“ průběžná devátá pozice po první etapě.
Nejlepší desítku jezdců po prvním dni uzavírá Henning Solberg. Starší z bratrské dvojice Solbergů se přijel do Španělska hlavně učit jízdě na asfaltu. Krom toho se však musí v kokpitu vozu prát ještě s nachlazením. Jeho ztráta na vedoucího Loeba po dnešku činí již téměř pět a tři čtvrtě minuty.
Jak už jsme vás dříve informovali na našich stránkách, Jan Kopecký s Filipem Schovánkem dnešní etapu nedokončili. Na RZ3 měli nehodu a po té se již nemohli vrátit na trať. V současné chvíli se ještě neví, zda posádka nastoupí do zítřejší etapy a využije tak pravidla Super Rally. Více o nehodě posádky Kopecký – Schovánek si můžete přečíst zde.
V době kdy je psán tento článek se ještě s nástrahami první etapy pere Jan Prokop s Citroenem C2 S1600. Prokop bojující do juniorské kategorie JRC si v celém průběhu dnešní etapy vedl dobře a po pěti odjetých rychlostních zkouškách mu patřila třetí pozice mezi Juniory. Před ním pak byli pouze Urmo Aava a P.G.Andersson, tedy oba jezdci konkurenčního Suzuki.
Zítřejší etapa startuje v 8:43 hodin a n jezdce v ní bude čekat osm rychlostních zkoušek. Výsledky po první etapě naleznete zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?