RallyRACC CATALUNYA - SHAKEDOWN: Od osmé hodiny ranní probíhal ve Španělsku poslední test připravenosti vozů i posádek – shakedown. Nejrychlejším jezdcem byl Sebastian Loeb. Ten tak jen potvrdil, že svůj úmysl vyhrát bere opravdu vážně. Mezi jezdci JRC byl nejrychlejší Pinomäki.
Loeb absolvoval shakedowm celkem třikrát. Při třetím průjezdu dosáhl času 2:32,7 minuty a to mu stačilo. Nenašel se totiž nikdo, kdo by ho překonal. Druhým nejrychlejším mužem byl domácí Xavi Pons se Subaru. Potvrdil tak roli černého koně celé soutěže.
Tím kdo dosáhl na třetí nejrychlejší čas na testovací zkoušce nebyl nikdo jiný než Francois Duval. Potvrdil tak opět svoji extra třídu na asfaltovém povrchu a zároveň už začal oplácet důvěru lidem od Citroenu, kteří mu z velké části start zaplatili.
Pouhé dvě desetiny vteřiny za Duvalem dojel Marcus Grönholm. Souboj mezi Duvalem a Grönholmem tak začal ještě před samotným startem soutěže. Finskému jezdci navíc dýchá na krk další jezdec Citroenu – Dani Sordo. I ten se bude chtít „doma“ ukázat v co nejlepším světle.
Náš Jan Kopecký absolvoval shakedown celkem třikrát a s časem 2:37,8 uzavírá desítku nejrychlejších. O Honzovi je však známo že testovací zkoušku bere opravdu jako test spolehlivosti vozu a nejezdí na shakedownu úplně naplno. Zítra tak snad začne ještě o trochu lépe.
Dnešní test v odpoledních hodinách absolvovaly i posádky bojující o body do JRC. Nejrychlejším jezdcem v této kategorii byl Fin Pinomäki s Renaultem Clio. Druhého času dosáhl Jožka Béreš s Cliem S1600. Jediní tito jezdci se dostali s časem pod hranici dvou minut a padesáti sekund. S časem 2:50,0 se na třetí příčku dostal P.G.Andersson se Suzuki Swift S1600.
Čtvrtým nejrychlejším jezdcem na shakedownu pak byl obhájce loňského prvenství, náš Martin Prokop. Dosáhl času 2:50,2. Prokop stejně jako většina jezdců z JRC absolvoval test třikrát.
Tolik tedy k dnešnímu shakedovnu. Časy většiny jezdců si můžete prohlédnout a porovnat zde.
Dnes ještě na jezdce čeká slavnostní start a zítra v osm hodin a dvacet jedna minut už je čeká start do RZ1. Oficiální stránky soutěže zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?