RallyRACC CATALUNYA - SHAKEDOWN: Od osmé hodiny ranní probíhal ve Španělsku poslední test připravenosti vozů i posádek – shakedown. Nejrychlejším jezdcem byl Sebastian Loeb. Ten tak jen potvrdil, že svůj úmysl vyhrát bere opravdu vážně. Mezi jezdci JRC byl nejrychlejší Pinomäki.
Loeb absolvoval shakedowm celkem třikrát. Při třetím průjezdu dosáhl času 2:32,7 minuty a to mu stačilo. Nenašel se totiž nikdo, kdo by ho překonal. Druhým nejrychlejším mužem byl domácí Xavi Pons se Subaru. Potvrdil tak roli černého koně celé soutěže.
Tím kdo dosáhl na třetí nejrychlejší čas na testovací zkoušce nebyl nikdo jiný než Francois Duval. Potvrdil tak opět svoji extra třídu na asfaltovém povrchu a zároveň už začal oplácet důvěru lidem od Citroenu, kteří mu z velké části start zaplatili.
Pouhé dvě desetiny vteřiny za Duvalem dojel Marcus Grönholm. Souboj mezi Duvalem a Grönholmem tak začal ještě před samotným startem soutěže. Finskému jezdci navíc dýchá na krk další jezdec Citroenu – Dani Sordo. I ten se bude chtít „doma“ ukázat v co nejlepším světle.
Náš Jan Kopecký absolvoval shakedown celkem třikrát a s časem 2:37,8 uzavírá desítku nejrychlejších. O Honzovi je však známo že testovací zkoušku bere opravdu jako test spolehlivosti vozu a nejezdí na shakedownu úplně naplno. Zítra tak snad začne ještě o trochu lépe.
Dnešní test v odpoledních hodinách absolvovaly i posádky bojující o body do JRC. Nejrychlejším jezdcem v této kategorii byl Fin Pinomäki s Renaultem Clio. Druhého času dosáhl Jožka Béreš s Cliem S1600. Jediní tito jezdci se dostali s časem pod hranici dvou minut a padesáti sekund. S časem 2:50,0 se na třetí příčku dostal P.G.Andersson se Suzuki Swift S1600.
Čtvrtým nejrychlejším jezdcem na shakedownu pak byl obhájce loňského prvenství, náš Martin Prokop. Dosáhl času 2:50,2. Prokop stejně jako většina jezdců z JRC absolvoval test třikrát.
Tolik tedy k dnešnímu shakedovnu. Časy většiny jezdců si můžete prohlédnout a porovnat zde.
Dnes ještě na jezdce čeká slavnostní start a zítra v osm hodin a dvacet jedna minut už je čeká start do RZ1. Oficiální stránky soutěže zde
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?