Posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek se v rychlém sledu objeví na dvou závěrečných soutěžích juniorského šampionátu. Svou pouť za konečným umístěním v seriálu JRC zahájí tento víkend v Katalánsku, o týden později se poměří se soupeři na Korsice.
Rally Catalunya-Costa Brava je zapsána v historii jihlavského týmu Jipocar Racing zlatým písmem. V loňském ročníku zde Martin Prokop s Janem Tománkem dokázali zvítězit, blízko prvenství však byli i na francouzské Tour de Corse, kde o prvenství přišli až v samotném závěru soutěže vinou havárie. Do závěrečných dvou závodů půjdou povzbuzeni ziskem maxima mistrovských bodů při Německé rally, která je katapultovala na průběžnou pátou příčku juniorského seriálu. Navíc jihlavský mladík patří k pětici jezdců, kteří stále živí teoretickou šanci na zisk mistrovského titulu (dále Urmo Aava, PG. Andersson, Aaron Burkart a Jozef Béreš – Patrik Sandell a Jaan Mölder budou chybět na Korsice).
„Na oba závody jsme se svědomitě připravovali. V Česku jsme našli zajímavou testovací trať, která v mnohém připomínala Korsiku. Věřím tedy, že auto bude stoprocentně připravené, drobné korekce podvozku případně provedeme po shakedownu nebo podle počasí. Prozatím tady panuje sluníčko, teplé je i moře, ale v horách se občas najdou nějaké deštivé mraky, které mohou průběhem závodu pořádně zamíchat. Španělské zkoušky vychází z loňského konceptu, pouze některé úseky se jedou opačně. Pořadatelé však na povrchu měřených testů hodně zapracovali, a tak mnoho míst je opravených. Proto čekám nesmírně rychlý závod, zdejším specifikem je výrazné zkracování trati, což sebou nese velké množství nečistot. Každé vyjetí ze stopy se vám může stát osudné,“ komentoval předstartovní přípravy Martin Prokop.
„Nechci si dávat jakékoli cíle, ale zkusíme jet od začátku na maximum. Následně uvidíme, jak si povedou naši nejbližší konkurenti. Velkou neznámou je domácí Yeray Lemes, který startuje v roli hosta. Jde o mladého jezdce z Kanárských ostrovů, který se loni objevoval v místním poháru vozů Citroën C2. Ze startovní rampy sjede s vozem specifikace S1600. V jeho případě nás trochu zaskočil i fakt, že na jedné z nových vložek již měl připraven rozpis. Možná ji už absolvoval v rámci nějakého místního závodu,“ doplnil jihlavský pilot. Průběžné pořadí JRC 2007 před Katalánskou rally 1. Aava (EE) 32, 2. Andersson (S) 28, 3. Sandell (S) 19, 4. Mölder (EE) 17, 5. Prokop (CZ) 16, 6. Burkart (D) 14, 7. Béreš (SK) 13, 8. Rautenbach (ZW) 11, 9. Pinomäki (FIN) 8, 10. Kosciuszko (PL) 6, 11. Cortinovis (I) 6, 12. Suominen (FIN) 4, 13. Rozukas (LT) 4, 14. Svenkerud (N) 3, 15. Gallagher (IRL) a Bonato (F) 3, 17. Bouffier (F) a Bettega (I) 2, 19. Pärs (EE) 1
Slavnostní start Katalánská rally se uskuteční ve čtvrtek 4. října v 19:30 na pobřeží v Salou. Soutěž je rozdělena do tří etap, celkem na posádky čeká osmnáct rychlostních zkoušek (na devíti úsecích) o celkové délce 352,87 km. V cíli bude nejrychlejší posádka soutěže v neděli 7. října kolem patnácté hodiny. Servisní zóna je po celou soutěž umístěna v Salou, v komplexu PortAventura. Více informací k soutěži najdete i na internetové stránce: www.rallyracc.com Tisková zpráva Jipocar Racing Teamu Foto: Citroen
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?