Po strhujícím závěru Novozélandské rally se vrací světová špička zpět do Evropy. Konkrétně do Španělska na 43. ročník asfaltové Katalánské rally. Po šotolině se tedy opět jako v Německu přesouváme na oblíbený povrch Francouze Sébastiana Loeba a jeho týmového kolegy Daniho Sorda.
Jezdce týmu Citroën čeká velká výzva v podobě první ryzí asfaltové soutěže v tomto roce. „Ano, počasí je zde velmi podobné jak v Monte Carlu, ale to je zcela specifický závod, kde vládnou trošku jiné podmínky," říká Sébastien Loeb. „Německo," ptá se Dani Sordo. „Až Katalánská rally bude první zcela asfaltovou soutěží v tomto roce!"
„O to těžší závod nás tu čeká," předpovídá technický ředitel týmu Citroën Sport. „Katalánská rally je opravdu ryzím asfaltovým podnikem. Doufejme, že kombinace zkušeností našeho týmu a schopností našich posádek bude ta správná, která nám pomůže najít to správné nastavení vozu pro tento charakteristický závod."
„Určitě se pojede v ostrém tempu, takže najet nějaký větší náskok bude velmi složité. Jak v lednu v Monte Carlu, tak i v srpnu v Německu C4 WRC ukázala, že jsme konkurenceschopní a dokážeme i vyhrávat. Byli bychom rádi, kdyby tento trend pokračoval i nadále," doufá Loeb, který se pokusí oplatit Grönholmovi porážku z předchozího podniku.
„Jet na domácí půdě před všemi fanoušky, rodinou a přáteli je vždy velmi příjemné,“ říká s úsměvem domácí matador Dani Sordo. „Zároveň je to však velmi svazující, protože nechcete nikoho zklamat. Nicméně vím, že se všechno soustředí na úspěch Sébastiena. Pokusím se udělat vše pro to, abych Sebovi pomohl snížit ztrátu na Marcuse. Budu bojovat, jak proti mému vlastnímu soupeři."
„Poslední dva ročníky jsme zde vyhráli a letos se nám s novým autem podařilo též dvakrát uspět na asfaltu," vysvětluje šéf celého týmu Citroën. „To nás možná mírně favorizuje, ale nevíme, jaký pokrok udělali naši soupeři. A nepodceňoval bych ani počasí, to může sehrát velkou roli. Proto jedeme do Španělska s respektem a opatrností. Měli bychom potvrdit výsledky z testování i z posledních závodů, ale víme, že to nebude jednoduché. Rozhodně se ale můžeme těšit na zajímavou podívanou…"
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?