Mezinárodní šampionát v rally – Intercontinental Rally Challenge (IRC) zavítal o víkendu na slavné tratě Rally San Remo. Sedmý podnik této série se tedy odehrál na asfaltových silničkách, které ještě nedávno patřily do kolotoče Mistrovství světa.
V listině přihlášených se sešel opět velký počet soutěžících, jenž disponovaly vozy specifikace S2000. Přihlášených jich bylo celkem osmnáct. Do soutěže však tři z nich neodstartovali a tak se po úzkých asfaltech prohánělo nakonec 15 vozů této specifikace.
Mezi největší favority soutěže patřil už před soutěží Gilles Panizzi. Domácí jezdec tuto soutěž několikrát vyhrál s vozem Peugeot 206 WRC. To však bylo v dobách kdy soutěž ještě patřila do MS. Letos se Panizzi přihlásil opět s Peugeotem, ale tentokrát s modelem 207 kategorie S2000. Mezi další kandidáty na nejvyšší stupínek se zařadili další, především domácí jezdci. Luca Rossetti s Peugeotem 207 S2000, Giandomenico Basso Fiatem Punto S2000, nebo třeba Andrea Navara s dalším Puntem S2000. Celkově se očekávala mírná převaha vozů S2000.
Těm chtěli naopak znepříjemnit cestu za vítězstvím jezdci s produkčními vozy. Z nich bychom měli jmenovat alespoň Piera Longiho, nebo Paola Andreucciho. Prvně jmenovaný pilotoval vůz Subaru Impreza, druhý pak Mitsubishi Lancer EVO IX.
První etapa
Celá soutěž odstartovala již v pátek večer, kdy bylo na programu šest rychlostních zkoušek. Celková délka páteční etapy činila 108,5 kilometru a v itineráři měla zapsanou i čtyřiačtyřiceti kilometrovou rychlostní zkoušku Ginestra.
Podle očekávání vstoupili do soutěže nejlépe domácí jezdci s vozy S2000. Po třech odjetých zkouškách vedl Rossetti před Bassem. Třetí příčku průběžně okupoval Andreucci s produkčním Lancerem. Až čtvrtá příčka průběžně po třech zkouškách patřila prvnímu mimo italskému jezdci. Byl jím Nicolas Vouilloz s Peugeotem 207 S2000.
Do další trojice pátečních zkoušek nejlépe vstoupil Basso. Na 44 kilometrech „nadělil“ druhému Rossettimu 6,1 vteřiny. Na celkovém pořadí se ovšem nic nezměnilo, a to ani po odjetí celé páteční etapy. V čele byl stále Rossetti před Bassem. Jejich rozestup činil 16,4 vteřiny. Třetí a čtvrté místo patřilo enkařům. Konkrétně Andreuccimu a Longhimu. Ti předváděli s produkčními vozy opravdu skvělé výkony a tyto pozice jim patřili právem. Pětici nejrychlejších pak po páteční etapě uzavíral Vouilloz.
trochu za očekáváním zatím zůstaly výkony Panizziho. Celkově byl po pátku sedmý, jeho ztráta však již činila minutu a sedmnáct vteřin. bohužel nevíme jestli měl Panizzi technické problémy, nebo se mu jen nedařilo.
Druhá etapa
Sobotní etapa měla ve svém itineráři pouze čtyři rychlostní zkoušky. Jejich celková délka ale činila 108 kilometrů a tak se v San Remu bojovalo i v sobotu. V soutěži už po pátku nepokračoval Renato Travaglia, systému super rally musel pro sobotní etapu využít Dani Sola s Civicem R3.
Sobotní zkoušky byly více technické než ty páteční a to se projevilo drtivým nástupem vozů S2000. Hned v první sobotní zkoušce zatáhl Vouilloz a dostal se před Longhiho se Subaru. V následující vložce s Francouz probojoval i před Andreucciho a dostal se tak na celkové třetí místo.
V čele závodu se nic neměnilo. Basso sesice snažil útočit na Rossettiho, ale ten si vedení hlídal s přehledem.
Poslední dvě zkoušky celého závodu znamenaly opět propad výsledkovou listinou pro jezdce s produkčními vozy. Ukázalo se že pokud se jede na čisté a technické asfaltové trati, tak jsou již vozy S2000 na větší úrovni než Lancery a Imprezy třídy N4.
V cíli soutěže se tedy nejvíce radoval Luca Rossetti s P207 S2000. Nakonec pouhých 8,7 vteřiny chybělo Bassovi k první příčce. Tito dva jezdci c San Remu neměli konkurenci. to potvrzuje i ztráta půl minuty, kterou v průběhu závodu nasbíral třetí Vouilloz. Vouilloz byl také jediným neitalským jezdcem v první pětce celkového pořadí. Za ním dojel Scandola na Puntu S2000 a páté místo obsadil Andreucci s Lancerem EVO IX. Garcia Ojeda, vedoucí muž IRC se musel v Itálii spokojit až se šestou příčkou. Své vedení v šampionátu si však i nadále udržel.
Mírným zklamáním je výkon Panizziho. Jeho až osmé místo v cíli je pro většinu fanoušků překvapivé.
Příštím podnikem šampionátu IRC bude Francouzská rally Valais. Po té se celé dějství IRC přesune k poslednímu závodu sezony až do daleké Číny.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?