Na konci roku skončí OMV s podporou motorsportu jak mezinárodního, tak národního. Už v létě se začaly rojit spekulace o možnosti odstoupit od podpory rally. S týmem OMV Kronos Citroën totiž nedosáhli kýžených výsledků.
„Po roce 2007 OMV svoji podporu jak na mezinárodní, tak na národní scéně ukončuje. V budoucnosti se budeme soustředit na přírodní a obnovitelnou energii. V roce 2008 budeme soustředit naše finanční prostředky právě tady.“ To stojí v nové firemní strategii.
Jako sponzor se OMV kromě podpory týmu OMV Kronos Citroën World Rally Teamu soustředilo také na OMV BIXXOL Rally Teams, týmy v národních šampionátech u nás, na Slovensku, Rumunsku, Bulharsku, Srbsku, Maďarsku a Slovinsku. Bylo jako titulní sponzor rally v Rakousku, Maďarsku, Německu a Srbsku. „Podpora v roce 2008 dále pokračovat nebude.“ Tak zní kruté stanovisko OMV.
„Máme velké zásluhy na úspěších některých jezdců a na velkém pokroku. Teď jsme se dostali na vrchol. Nastal pravý čas na změnu. Budoucnost je v obnovitelných zdrojích,“ říká Brigitte Mühlwisch, hlavní organizátor sponzoringu OMV.
Je možné, že se OMV do světa rally vrátí. Naděje je v obnovitelné energii. Rozhodnutí se očekává příští týden.
Současně OMV poděkovalo všem partnerům, se kterými spolupracovalo za poslední čtyři roky. Všem pilotům a co-pilotům z patnácti zemí, kteří pro OMV získali ve FIA World Rally Championship (WRC, P-WRC, JWRC) celkem 214 bodů. OMV poděkovalo také členům týmů, pořadatelům a organizátorům soutěží.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?