Smolný víkend zažil na své domácí Böttcher rally vilémovický tým Eurostroj Schlager. Ze dvou vozů na startu nedojel na cílovou rampu ani jediný a slabou útěchou mohly být oběma zklamaným jezdcům pouze kvalitní časy z úvodní etapy.
Vyškovská Böttcher rally je pro Eurostroj Schlager Rallye Team jedním z vrcholů sezóny, ale týmovým zástupcům se ve Vyškově tradičně příliš nedaří. Ani v letošním roce nezačaly přípravy na Vyškov pro tým zrovna šťastně – Eddy musel na poslední chvíli hledat náhradního spolujezdce za zaneprázdněného Petra Koláře. Zaskakující Pavel Švajda se na pravé sedačce Lanceru naštěstí ihned dobře zabydlel, podával bezchybný výkon a v průběhu páteční etapy pomohl Eddymu k několika slušným časům. Po čtyřech testech patřila sympatické dvojici jedenáctá pozice absolutně, vyšperkovaná o solidní třetí místo v hodnocení skupiny S. „Jsem spokojený. Trať byla hodně kluzká, bylo na ní hodně nečistot, ale líbilo se mi to. Ztráta na špičku je minimální a na zítra máme dobrou výchozí pozici,“ netajil se optimismem soutěžák z Blanenska. Bohužel, už na třetí sobotní zkoušce bylo vše jinak…
Legendární skok na Vážanské RZ, letos lemovaný lánem vzrostlé kukuřice, je již léta většině jezdců známý. Předloni zde skončil v kotrmelcích Zbyněk Novotný s Renaultem Clio a od té doby jej podstatná část startovního pole spíše vypouští. Eddy však byl jedním z těch, kteří si záludný horizont chtěli náležitě vychutnat. Přijel na „vytočenou pětku“ a předvedl divákům dlouhý skok, jenž na dopadu optimálně neustál. Vůz sjel mimo vozovku a sto metrů se klouzal dva metry vysokou kukuřicí. Naštěstí se nepřevrátil a oba účastníci kukuřičných žní tak vyvázli z nehody bez zranění, v soutěží už však dále nepokračovali. „Je mi to moc líto. S Pavlem Švajdou se mi jelo velmi dobře a mrzí mě, že jsem zahodil náš případný společný úspěch,“ sypal si popel na hlavu vilémovický jezdec. „Omluvu si zaslouží i moji skvělí mechanici, kteří v průběhu závodu pracovali bezchybně, a nemůžu zapomenout ani na členy Hanáckého rally klubu – skvělou skupinu lidí z Vyškova, která stála za organizací tohoto závodu. I oni by si umístění v první desítce určitě zasloužili,“ řekl Eddy. Ještě zbývá dodat, že z důvodu technické závady cíl vyškovské soutěže neviděl ani druhý týmový vůz, řízený Rakušanem Alexanderem Tazreiterem.
Posledním letošním startem Eurostroj Schlager Rallye Teamu na českých tratích bude v termínu 19. – 20. října vsetínská Würth – Partr rally, kde by se měl Eddy znovu objevit s Pavlem Švajdou na místě spolujezdce. Eurostroj Team však bude mít své reprezentanty i v Rakousku. Na startu poslední soutěže seriálu ARC - Herbst Rallye Leiben - se objeví Alexander Tazreiter s Friedrichem Oismüllerem, startující opět pod hlavičkou Hanáckého rally klubu Vyškov. Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jan Olejníček, Jiří Dokulil, Ivo Novák
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?