Závod v Japonsku, 14. díl šampionátu WRC, se vloni konal kolem města v Obihira. Organizátoři podniku se rozhodli, že do budoucna změní lokalitu a posunou ji blíže k většímu městu.
Po zařazení této rally do šampionátu v roce 2004 se z ní stala jedna z nejvíce zajímavých soutěží roku. Obvyklé sídlo rally u malého městečka Obihiro se letos změní. Hlavní problém byl s místními obyvateli, které bylo těžké přesvědčit, aby na jeden víkend opustili své domovy kvůli rally.
Novým sídlem bude město Sapporo, jež má i mezinárodní letiště, velké hotely a jsou zde potenciální diváci a sponzoři. Žije zde přes dva miliony obyvatel, kteří se kvůli rally nebudou muset přesouvat na ostrov Hokkaido.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?