BÖTTCHER RALLY VYŠKOV - PO 1. ETAPĚ: Výborným výkonem na závěrečných dvou zkouškách první etapy stvrdil svůj páteční triumf Leoš Flídr, startující se Škodou Octavia WRC.
Po potížích v úvodní fázi etapy výrazně zrychlil Karel Trněný, jenž se posunul ze šestého místa po druhém testu na průběžné stříbro a dokonal tak páteční double vozů specifikace World Rally Car.
Druhou sekci první etapy otevřela RZ Račická, na které si po sérii problémů hodně spravil chuť Karel Trněný. Meclovský jezdec třetí rychlostní test vyhrál a porazil dokonce i zrychlujícího Leoše Flídra. Na Podivické RZ ale zase bylo vše jinak a druhým vítězstvím dne si pojistil průběžnou první příčku vedoucí jezdec šampionátu – náchodský Leoš Flídr. „Jsme hodně spokojení. Jelikož jsme netestovali, tak jsme nevěděli, jak bude auto nastavené, ale ukázalo se, že perfektně. Fungovalo vše kromě interkomu, který jsme ale teď už opravili,“ prozradil nejrychlejší muž dosavadní výsledkové listiny. Díky dalšímu rychlému času poposkočil do elitní trojky Karel Trněný, kterého nyní od první pozice dělí rozdíl 31,1 sekundy. Další sekundu za Trněného zády se drží loňský vítěz Böttcher rally Josef Semerád, jenž zároveň s přehledem kraluje hodnocení skupiny N. „Na začátku jsme si vytvořili menší náskok, který se nám teď hodil. Sice jsme skoro nic neztratili, ale měli jsme nějaké menší krize,“ přiznal pražský pilot. Mezi dvoukolkami je po čtyřech zkouškách nejrychlejší Jan Kopecký na čtvrté pozici absolutně, za nímž se drží s osmivteřinovou ztrátou Josef Peták. Až za obě nejlepší „áčka“ klesl po prvním dnu domácí Jiří Volf s mitsubishi, držící si průběžnou druhou pozici ve skupině N.
Mezi reprezentanty Hanáckého rally klubu Vyškov je na tom v absolutní klasifikaci nadále nejlépe Eddy Schlager na jedenácté pozici. „Jsem spokojený. Trať byla hodně kluzká, bylo na ní hodně nečistot, ale líbilo se mi to. Ztráta na špičku je minimální a na zítra máme dobrou výchozí pozici“, netajil se optimismem vilémovický soutěžák. Po technických problémech Alexandera Tazreitera, jenž musel kvůli nefunkčnímu turbodmychadlu využít systému super rally, postoupil na druhé místo mezi reprezentanty vyškovského klubu druhý muž průběžného pořadí třídy A7 – Přemysl Šebesta. „Začali jsme celkem opatrně, první rundu jsme prodali, abychom zjistili, jak auto sedí. Ve druhé rundě se nám podařilo zrychlit, takže jsme spokojeni,“ řekl pilot Fordu Escort.
Kategorie historiků už na první rychlostní zkoušce přišla o favorizovaného Lubomíra Tenkla, kterého vyřadila technická závada jeho Opelu Kadett. První místo tak s přehledem zaujal vedoucí pilot tabulky šampionátu Emil Triner, který se svojí „stotřicítkou“ pronikl až na 24. místo absolutního pořadí. V soutěži pokračuje i domácí Ondřej Výmola (Škoda 1000 MB), jemuž patří třetí místo ve třídě B0. „Půl poslední Podivické RZ jsme jeli bez světel, protože nám to bralo moc šťávy a motor nešel do otáček. Museli jsme proto pozhasínat rampu a jet jenom na hlavní světla, takže se jelo hodně na rozpis,“ poznamenal otaslavický dravec.
V sobotu jsou pro účastníky XVI. Böttcher rally Vyškov připraveny tři úseky rychlostních zkoušek, jedoucí se třikrát. Úvodní Litenčická RZ startuje v 9:00 hodin.
Text: Jiří Dokulil, tiskový tajemník rally
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?