Už jen pár hodin nás dělí od startu čtvrté soutěže letošního Mediasport.cz mistrovství ČR v rally a pátého podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů, jež o tomto víkendu přivítá jihomoravský Vyškov.
Účastníci XVI. Böttcher rally měli dnes první příležitost k vyzvednutí itineráře a seznámení se s tratí, čehož využilo celkem 74 posádek, z nichž 57 bude usilovat o body do šampionátu soudobých vozů a 17 dvojic se popere o vavříny mezi historiky. Ve Vyškově nechybí kompletní špička, v jejímž čele se představí loňský vítěz Böttcher rally Josef Semerád a úspěšný účastník mistrovství světa Jan Kopecký.
Přípravu soutěže pořadatelům mírně komplikuje vrtošivé počasí, které proměnilo jeden ze šotolinových úseků tratě v bahniště, trochu připomínající legendární úseky africké Rally Safari. Organizátoři však ihned začali komplikace řešit a doufají, že po zásahu těžké techniky se trať podaří zachovat v původní verzi. Jedno je jisté. Po třech vydařených ročnících, konajících se za babího léta, si letos moc horka a prachu zřejmě neužijeme…
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jan Olejníček
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?