Už jen pár hodin nás dělí od startu čtvrté soutěže letošního Mediasport.cz mistrovství ČR v rally a pátého podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů, jež o tomto víkendu přivítá jihomoravský Vyškov.
Účastníci XVI. Böttcher rally měli dnes první příležitost k vyzvednutí itineráře a seznámení se s tratí, čehož využilo celkem 74 posádek, z nichž 57 bude usilovat o body do šampionátu soudobých vozů a 17 dvojic se popere o vavříny mezi historiky. Ve Vyškově nechybí kompletní špička, v jejímž čele se představí loňský vítěz Böttcher rally Josef Semerád a úspěšný účastník mistrovství světa Jan Kopecký.
Přípravu soutěže pořadatelům mírně komplikuje vrtošivé počasí, které proměnilo jeden ze šotolinových úseků tratě v bahniště, trochu připomínající legendární úseky africké Rally Safari. Organizátoři však ihned začali komplikace řešit a doufají, že po zásahu těžké techniky se trať podaří zachovat v původní verzi. Jedno je jisté. Po třech vydařených ročnících, konajících se za babího léta, si letos moc horka a prachu zřejmě neužijeme…
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Jan Olejníček
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?