„Nemůžu být nějak smutný z výkonu Sebastiana nebo Citroënu, vždyť prohráli v poslední RZ s Marcucem a jen o 0,3 sekundy. Dani Sordo skončil na šestém místě.“ Týmový boss Guy Fréquelin s takovým výsledkem počítal a je celkem spokojený.
Guy Fréquelin, šéf týmu Citroën Rally Nový Zéland nemohla být pro Citroën Sport lehká ani papírově, vysvětluje. Sebastian (Loeb) a Daniel (Elena) zde vloni nejeli, takže spousta zkoušek byla pro ně úplně nových. To byla hlavní nevýhoda proti Fordu. Máme také poměrně nové auto, které zde, na Novém Zélandu, ještě nejelo, ani netestovalo a Dani (Sordo) zde jel jen jednou. Očekávali jsme velice stresující víkend, ale nakonec se to změnilo v jeden z nejzajímavějších závodů, které jsem kdy viděl.
Výběr gum byl klíčem závodu od startu do cíle. Moje poděkování směřuje ke všem co se podíleli na zprávách o počasí a také technikům od BFGoodrich. Občas jsme vybrali jiné gumy než konkurence a ona na tom prodělala. Sebastian a Daniel podali dobrý výkon. Ztratili vítězství jen o zlomek sekundy a také měli malý kousek smůly. Byli také jediní, kterým na startu RZ 15 a RZ 16 pršelo.
Dani Sordo sbíral další zkušenosti a učil se tyto nové tratě. Profitoval z toho, že mohl nasbírat zkušenosti s různými nastaveními vozu C4, což se může v budoucnu hodit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?