Jak se bojuje o titul mistra světa, předvedli na Novém Zélandě Sébastien Loeb s Marcusem Grönholmem. Nádherný a divoký souboj obou rivalů, který celou Rally provázel, skončil nejtěsnějším rozdílem v historii. Pouhopouhé 3 desetiny sekundy dělily Francouze od vítězství.
Do závěrečné etapy vstupoval jako vedoucí jezdec Sébastien Loeb, jenže se ztrátou necelých dvou vteřin za ním byl Marcus Grönholm. Šest rychlostních zkoušek o délce 93 km končilo superspeciálkou, a právě až ta rozhodla o celkovém výsledku. Hodně nevyzpytatelné bylo počasí, přes noc pršelo a meteorologové slibovali další přeháňky. Sébastien se rozhodl pro obutí měkké směsi, stejně jako Marcus.
Po čtyřech měřených testech dokázal náskok ještě nepatrně zvýšit a vedl od 2,9s.
„Start se nám příliš nevydařil, hned na prvním testu (RZ12) nám chyběla přilnavost a nedařilo se nám nalézt to správné tempo. Marcus zajel skvěle a dostal o desetinu před nás, ale zbytek dopoledne se nám povedl mnohem lépe. Naše auto bylo dobře připravené, a díky tomu jsme mohli přitlačit na pilu, RZ13 a RZ14 se nám povedly vyhrát a dostal se opět do čela. I když náskok byl menší než tři sekundy."
V servisu musely týmy řešit otázku ohledně obutí vozů, Loeb nakonec zvolil nepatrně tvrdší směs než jeho největší rival a v závěrečné části se chtěl vyvarovat zbytečných chyb a neztratit své vedení.
„Sice jsme zvládli držet se Marcuse, ale na každém testu jsme na něj nepatrně ztratili. Kromě toho začalo pršet, to nám situaci moc neulehčilo. Tak už to prostě bývá," říka Loeb. „Ano, snažil jsem se jet co nejrychleji, ale pořád jsem měl na paměti, že získat osm bodů do boje o titul je lepší než soutěž nedokončit."
Před poslední superspeciálkou činila Loebova ztráta 0,7s. Francouz, povzbuzován celým týmem, který se přišel podívat z blízkého servisu, zajel bezchybnou jízdu, ale dokázal stáhnout jen tři desetinky, které na vítězství nestačily…
„Málokdy nastanou frustrující situace jako teď, ale uklidňuje nás, že se nám dařilo vyrovnaně bojovat o vítězství až do úplného konce, to je naše naděje do zbytku sezóny," uzavřel hodnocení Seb.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?