Jak se bojuje o titul mistra světa, předvedli na Novém Zélandě Sébastien Loeb s Marcusem Grönholmem. Nádherný a divoký souboj obou rivalů, který celou Rally provázel, skončil nejtěsnějším rozdílem v historii. Pouhopouhé 3 desetiny sekundy dělily Francouze od vítězství.
Do závěrečné etapy vstupoval jako vedoucí jezdec Sébastien Loeb, jenže se ztrátou necelých dvou vteřin za ním byl Marcus Grönholm. Šest rychlostních zkoušek o délce 93 km končilo superspeciálkou, a právě až ta rozhodla o celkovém výsledku. Hodně nevyzpytatelné bylo počasí, přes noc pršelo a meteorologové slibovali další přeháňky. Sébastien se rozhodl pro obutí měkké směsi, stejně jako Marcus.
Po čtyřech měřených testech dokázal náskok ještě nepatrně zvýšit a vedl od 2,9s.
„Start se nám příliš nevydařil, hned na prvním testu (RZ12) nám chyběla přilnavost a nedařilo se nám nalézt to správné tempo. Marcus zajel skvěle a dostal o desetinu před nás, ale zbytek dopoledne se nám povedl mnohem lépe. Naše auto bylo dobře připravené, a díky tomu jsme mohli přitlačit na pilu, RZ13 a RZ14 se nám povedly vyhrát a dostal se opět do čela. I když náskok byl menší než tři sekundy."
V servisu musely týmy řešit otázku ohledně obutí vozů, Loeb nakonec zvolil nepatrně tvrdší směs než jeho největší rival a v závěrečné části se chtěl vyvarovat zbytečných chyb a neztratit své vedení.
„Sice jsme zvládli držet se Marcuse, ale na každém testu jsme na něj nepatrně ztratili. Kromě toho začalo pršet, to nám situaci moc neulehčilo. Tak už to prostě bývá," říka Loeb. „Ano, snažil jsem se jet co nejrychleji, ale pořád jsem měl na paměti, že získat osm bodů do boje o titul je lepší než soutěž nedokončit."
Před poslední superspeciálkou činila Loebova ztráta 0,7s. Francouz, povzbuzován celým týmem, který se přišel podívat z blízkého servisu, zajel bezchybnou jízdu, ale dokázal stáhnout jen tři desetinky, které na vítězství nestačily…
„Málokdy nastanou frustrující situace jako teď, ale uklidňuje nás, že se nám dařilo vyrovnaně bojovat o vítězství až do úplného konce, to je naše naděje do zbytku sezóny," uzavřel hodnocení Seb.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?