NOVÝ ZÉLAND - PROHLÁŠENÍ: V dnešních brzkých ranních hodinách skončil třicátý osmý ročník Rally New Zealand. Na letošní působení u protinožců nebude vzpomínat příliš dobře, český pilot Štěpán Vojtěch.
Závod pro něho byl totiž více méně rozhodnutý už od samého počátku, kdy nabral vyjetím mimo trať značnou ztrátu. V cíli pak byl klasifikovaný na devatenácté pozici v PWRC.
„Musíme si z toho vzít lekci. I když se to na první pohled nemusí zdát, tak jakmile zaprší, tratě jsou hodně zrádné. Jakékoliv sjetí ze stopy znamená ztrátu kontroly nad autem a vyjetí z cesty, odkud není návratu, “ popisuje své dojmy z premériového startu na Zélandu jezdec OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.
Závěrečný soutěžní den opět znepříjemňoval podmínky účastníkům Novozélandské rallye všudypřítomný déšť. Průběh nedělních sedmi měřených úseků popisuje po dojetí do cíle Štěpán takto: „Na první erzetě jsme měli lehce problém s brzdami, ale to nebylo nic zásadního. Přebrzdili jsme jen jednu křižovatku, čímž jsme ztratili několik vteřin. Ve druhé rundě, do které jsme nastoupili s přenastaveným autem, se ale projevil správně nefungující trip master. Ten mimo jiné ukazuje množství paliva v nádrži, takže nám pak během závodu úplně neseděly vzdálenosti. V finále jsme se pak nedostali na poslední superspeciálku.“ Při přejezdu to ve voze zaškubalo a nešlo pokračovat dál,“ líčí Michal Ernst. „Z toho všeho musíme vyvodit důsledky, tak aby zbývající závody už byly naprosto bez problémů,“ doplňuje Štěpán.
Druhá polovina kalendářního roku bude v kalendáři OMV BIXXOL Rally Teamu CZ vyplněna dvěma zbývajícími starty v šampionátu PWRC, a to v polovině listopadu Irskou rallye a Britskou rallye, která následuje hned vzápětí. Posádka se také tradičně představí fanouškům na rakouské Waldviertel Rally, která se jede těsně před zmiňovanými starty na Ostrovech. Mimo uvedených závodů, budou na programu také tři testy.
Dosavadní učinkování ve světovém šampionátu a očekávání před dalšími starty se Štěpán Vojtěch pokusil shrnout. „V Mexiku jsme si relativně věřili, a myslím si, že se nám podařil zajet na úvod slušný výsledek. Vše tedy začalo podle očekávání. V Argentině už to ale bylo trochu horší. Tam je to hodně o zkušenostech, o tom co si může člověk k autu dovolit, tak aby ho v rozumném tempu dovezl do cíle. Potýkali jsme se tam s technickými problémy, které nás neopustily od začátku až do konce. Na Novém Zélandu jsme pak usedli do jiného auta, ale pro změnu to nevyšlo vůbec nám. Profil je zrádnější než se může zdát. Zéland patří k tvrdé zkušenosti. Teď nás čeká v listopadu Irsko, rychlý asfalt. V kombinaci s počasím se tam asi pěkně pokloužem. Mělo by se to odvíjet v nastavení a podmínkách, na kterých jsme nasbírali naše dosvadní rallyeové zkušenosti. A na závěr ještě Wales.“ OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?