Už pouze necelý týden zbývá do startu čtvrtého dílu letošního Mediasport.cz mistrovství ČR v rally a pátého podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů, který se o druhém zářijovém víkendu uskuteční na Hané.
Populární Böttcher rally přivítá na tratích v okolí Vyškova kompletní špičku obou šampionátů a nabídne pestré startovní pole, čítající více než osm desítek vozů.
Obzvláště těžký úkol měli tentokrát pořadatelé při zpracování startovní listiny. O čelo se totiž hlásí dva výteční jezdci s mezinárodní prioritou FIA-B a na organizátorech leželo rozhodnutí, komu z nich udělit prestižní startovní číslo 1. Úspěšnému účastníku mistrovství světa Janu Kopeckému (Škoda Fabia Kit Car) a nebo loňskému vítězi Böttcher rally a úřadujícímu sprintovému šampiónu Josefu Semerádovi (Mitsubishi Lancer EVO IX)? Vyškovští se nakonec rozhodli ctít tradice a jak je ve Vyškově obvyklé, s nejnižším startovním číslem do soutěže odstartuje loňský vítěz. Rozhodně to však neznamená, že by pořadatelé neuměli docenit umění Jana Kopeckého. „Samozřejmě víme, že Jan Kopecký je současná česká špička a před jeho výsledky v mistrovství světa i na domácích tratích smekáme klobouk. Zároveň se ale snažíme už dlouhá léta dodržovat tradici, že absolutní vítěz předchozího ročníku startuje ve Vyškově s jedničkou. Dodrželi jsme to i letos a já si nemyslím, že by to mohlo způsobit jakýkoli problém,“ vysvětlil tajemník Böttcher rally Jan Olejníček. Dalším, kdo bude po boku Semeráda a Kopeckého ve Vyškově usilovat o absolutní vítězství, je vedoucí muž tabulky šampionátu Leoš Flídr, který nadále zůstává věrný Škodě Octavii WRC. S podobným vozem se na startu objeví i již jistý mistr sprintů Karel Trněný, třebaže původně plánoval na jižní Moravě závodit s Fabií.
Mezi historiky se na start postaví kompletní špička šampionátu, okořeněná o vyrovnané pole historických „tisícovek“. Po letní pauze se znovu do bojů o body vrhne favorizovaná dvojice jezdců stáje Exces Super Bike Club - Lubomír Tenkl a Zdeněk Tichý (oba Opel Kadett Coupe), kteří byli nejrychlejšími účastníky kategorie historiků při loňském ročníku Böttcher rally. Chybět by neměl ani vedoucí jezdec tabulky mistrovství Emil Triner (Škoda 130 RS), kterému přijede znepříjemňovat cestu za titulem vítěz obou předcházejících podniků seriálu Jiří Hrubý (BMW 2002).
Kompletní seznam přihlášených posádek, který čítá 88 posádek, najdou diváci na oficiálních internetových stránkách soutěže - www.rallyvyskov.cz. Již na začátku příštího týdne bude na tomto webu volně ke stažení i oficiální mapa tratě s vyznačenými diváckými místy.
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?