NOVÝ ZÉLAND - PROHLÁŠENÍ: Šest měřených úseků, které zavedly účastníky na severozápad od města Hamilton, měla v rámci druhého závodního dne na programu Rally New Zealand.
Štěpán Vojtěch spolu s Michalem Ernstem, kteří si na soutěži odbývají svou premiéru, se v úvodní etapě ocitli mimo trať, takže do sobotního dne nastoupili s využitím systému super rally.
I druhá etapa ale nezačala pro českou posádku příliš šťastně. Hned v jejím úvodu totiž musela přímo na zkoušce měnit kolo. Průběh sobotní etapy líčí Štěpán následovně: „Ihned po té co jsme dnes vyrazili, tak nás asi na pátém kilometru postihl defekt levé přední pneumatiky. Stalo se tak o kámen ležící ve stopě, kterému se prakticky nebylo možné vyhnout. Než došlo k samotnému přezouvání, tak jsme ale nejdříve potřebovali pomoc od diváků s vytažením auta, které bylo sjeté v příkopu. Celkově jsme na této vložce ztratili asi dvanáct minut. Vzhledem k trochu hnuté geometrii, jsme následující erzety byli nuceni jet spíše v přejezdovém režimu a potřebovali se dostat hlavně do servisu, kde bychom následně mohli udělat nějaké změny v nastavení. Vlastně až poslední dvě třicetikilometrové erzety jsme se konečně dostali do rozumného tempa a zajeli časy na úrovni, na které jsme se tak chtěli pohybovat,“ uzavírá pilot OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.
V průběžném pořadí PWRC je před závěrečnou nedělní etapou v čele Brit McShea s náskokem necelé minuty na druhého v pořadí Argentince Pozza. Třetí příčku pak drží Japonec Arai. Štěpán Vojtěch figuruje prozatím na devatenácté pozici. OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?