NOVÝ ZÉLAND - PROHLÁŠENÍ: V noci ze čtvrtka na pátek SEČ byla zahájena první etapou Rally New Zealand, která měla na programu pět rychlostních zkoušek. Vstup do soutěže se nepovedl jediným českým zástupcům na startu, posádce OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.
Ta se hned na úvodním měřeném úseku octla mimo trať, v závodě ale bude pokračovat a s využitím superrally se postaví na start druhé etapy.
„Bohužel to pro nás vůbec nezačalo dobře. Vzhledem k tomu, že tady pršelo, tak trať byla náročná a hodně to klouzalo. Nicméně podmínky jsme měli všichni stejné. Zhruba pět kilometrů před cílem první erzety jsme šli ven, a to v úplně stejném místě, kde se to samé přihodilo před námi jedoucímu Wilsonovi a pak i Perez Compancovi. Při manévrování, tak abychom se dostali nazpět, jsme zapadli v pastvině do hlubokých kolejí odkud již nebylo návratu. Po nás tam skončily ještě další dvě auta, které do sebe navíc narazily. Pro dnešek to znamenalo 30 minutovou penalizaci do klasifikace PWRC a tím i konec nadějí na nějaké rozumné umístění,“ komentuje nepříjemnosti z úvodního dne soutěže Štěpán Vojtěch. „Do zítřejší etapy budeme v rámci systému superrally startovat už jen s tím, abychom nabrali co nejvíce zkušeností. Takže nezbývá v podstatě nic jiného než ji projet bez jakýchkoliv problémů,“ uzavírá Štěpán. OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?