Eddyho Schlagera jsme v poslední době nevídali na tratích našich soutěží příliš často. Vilémovický jezdec kvůli vleklým potížím s technikou upustil od pravidelných startů v obou národních seriálech a rozhodl se výrazně pozměnit další program.
Svůj vozový park rozšířil o moderní Mitsubishi Lancer EVO IX skupiny N a podpořil talentovaného Franze Sonnleitnera, který se s tímto vozem úspěšně zúčastnil rakouské Mühlviertel Rallye. Na vlastní závodnické plány však Eddy zcela nezanevřel. Již za týden se objeví na startu své domácí vyškovské rally, kde se představí s náhradním spolujezdcem.
Poté, co musel Eddyho stálý navigátor Petr Kolář svoji účast na Böttcher rally kvůli pracovnímu zaneprázdnění odvolat, začaly se nad startem Eurostroj Schlager rallye teamu stahovat mraky. Na Eddyho čekala série jednání, jejichž cílem bylo najít za Petra ideální náhradu. Nakonec to byl právě jeho bývalý spolujezdec, který složitou tajenku rozluštil. „Petr Kolář se projevil jako velký přítel, který umí podat pomocnou ruku. Díky jeho pomoci jsem se domluvil na jednorázové spolupráci s Pavlem Švajdou, jenž obvykle závodí s Lumírem Firlou. Pavel projevil velký zájem, z čehož mám velikou radost. Komunikace ve voze bude probíhat stoprocentně v češtině, na což si stále ještě zvykám, ale věřím, že to půjde,“ doufá Eddy.
Pro posádku Schlager – Švajda bude hlavním cílem absolvovat všechny rychlostní zkoušky a dovézt své Mitsubishi Lancer EVO VII na cílovou rampu bez škrábnutí. „Velký dík patří mému mechanikovi Miroslavu Zouharovi, který může za to, že jsem ještě na scéně. Nebýt jeho, zřejmě bych po zklamání s rakouskými mechaniky se závoděním už dávno skončil,“ dodává vilémovický soutěžák. Eddy je také přesvědčen o tom, že všichni členové českých stájí – od vedoucího týmu až po posledního mechanika – dělají svoji práci s mnohem větší láskou než jejich kolegové z Rakouska. „V tom spatřuji hlavní důvod toho, že má rakouský rally sport v porovnání s tím českým asi nejhorší pozici v historii,“ uzavřel povídání rodilý Rakušan.
Ještě dodejme, že s podporou firmy Eurostroj Schlager se na start vyškovské Böttcher rally postaví i Eddyho 23letý krajan Alexander Tazreiter, který spolu s Friedrichem Oismüllerem odstartuje na Mitsubishi Lancer EVO VI třídy A8.
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?