NOVÝ ZÉLAND - 1. ETAPA; Duel o první místo mezi Sebastianem Loebem a Marcusem Grönholmem se znovu rozhořel na Novém Zélandu. S výjimkou super speciálky, kterou vyhrál Chris Atkinson a která byla poslední na pořadu dne, se ve vedení střídají oba aspiranti na titul.
I když Grönholm v současnosti kontroluje vedení, přiznává, že Loeb se nevzdá a bude bojovat do poslední RZ. Miko Hirvonen se v celkovém pořadí drží na třetí příčce, ale se ztrátou 49,2 sekundy za svým týmovým kolegou.
Čtvrtý je momentálně Chris Atkinson se Subaru, který je poměrně spokojený s autem. Pravidelně se umisťuje v nejlepší pětici, i když přiznává, že na zítřek bude muset udělat menší změny na voze. Australana stíhá mladý finský jezdec Jari-Matti Latvala s Fordem. Odstup mezi ním a Chrisem se během dne nedostal na víc něž 10 vteřin. Svádí spolu velice pěkný souboj. Šestý je druhý jezdec Citroënu Dani Sordo, který na Ford Latvaly ztrácí jen 4,3 vteřiny.
Sedmé a osmé místo patří bratrům Solbergům, když lepší z nich je mladší Peter, jenž měl, jak už je u něj zvykem, v dopolední části problémy technického rázu. Jeho bratr Henning se vyznamenal, když trefil zídku zadní částí auta hned v první zatáčce úvodní RZ. Opět celkem sympatický výkon podává estonský jezdec Urmo Aava s Mitsubishi, který je devátý.
V soutěži momentálně nepokračují Pons ani Stohl. Pons odstoupil ze sedmého místa na RZ 3 vinou jezdecké chyby na třetím kilometru. Stohl zastavil na trati v RZ 4 z devátého místa.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?