NOVÝ ZÉLAND – TISKOVÁ KONFERENCE; Na otázky novinářů těsně před startem Rally Nový Zéland odpovídali na oficiální tiskové konferenci Sébastien Loeb, Marcus Grönholm, Henning Solberg a Petter Solberg.
Vítejte Sébastiene. Jak se cítíte před začátkem po vyhraném závodě v Německu? Sébastien LOEB: I když to tu není stejné, jako v Německu, je vše v pořádku. Ale vím, že Marcus zde dokázal už čtyřikrát zvítězit a já zde jel jen třikrát, takže to bude velmi obtížné, nicméně naše auto vypadá velmi slibně.
Kvůli zranění, které se vám stalo minulý rok, jste zde nemohl jet. Myslíte si, že to může být malá nevýhoda? Věřím, že to nebude žádná nevýhoda a doufejme, že budu schopen bojovat o vítězství.
Henningu, jste zpátky na vámi preferovaném povrchu, pociťujete zde příležitost přiblížit se v tabulce týmů Subaru? Henning SOLBERG: Pevně v to věřím, ale uvidí se až na samotném startu Rally. Jsem si jistý, že naše auto bude pracovat optimálně. Řekl bych, že máme i dobře zvolenou směs pneumatik, takže vše je na dobré cestě.
Co se dnes ráno přihodilo vašemu navigátorovi Catovi, že s vámi nejel na shakedownu? Bude schopný dál pokračovat? Je nemocný, vypadá to na chřipku. Poslední noc mu bylo špatně, tak navštívil doktora a tem mu doporučil zůstat jeden den v klidu, ale do začátku Rally by měl být v pořádku. Jsem si jistý, že to zvládne.
Marcusi, vy jste další, který se necítil zrovna optimálně, jak špatné to je? Marcus GRÖNHOLM: Nejsem v posteli, alespoň ne s Catem!
Čtyřikrát jste zde dokázal zvítězit a dvakrát dojet druhý. Připadáte si jako expert na tuto Rally? Dokážete přidat páté vítězství? Letos tu pojedu už myslím podesáté, zdejší cesty jsem si oblíbil a mnohokrát jsem zde jel i jako běžný řidič. Je to dobrý podnik na skvělém povrchu.
Pettere, vaše poslední vystoupení na Finské Rally nedopadlo zrovna ideálně, ale časy které jste zajížděl dnes v shakedownu byli velmi dobré. Je vaše auto nyní lepší nebo co se změnilo? Petter SOLBERG: Auto udělalo samozřejmě menší pokrok a uvidíme, jak se to projeví v závodě. Dnes v shakedownu to bylo malinko složitější, ale zajetý čas byl opravdu dobrý.
Toto je vaše osmá účast na zdejším podniku, zároveň sedmá s vozem značky Subaru. V roce 2004 jste zde vyhrál, myslíte si že můžete letos vystoupit na pódium, popřípadě celou soutěž vyhrát? Bylo by pěkné říct, že ano, ale teď opravdu nemám zdání.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?