NOVÝ ZÉLAND – TISKOVÁ KONFERENCE; Na otázky novinářů těsně před startem Rally Nový Zéland odpovídali na oficiální tiskové konferenci Sébastien Loeb, Marcus Grönholm, Henning Solberg a Petter Solberg.
Vítejte Sébastiene. Jak se cítíte před začátkem po vyhraném závodě v Německu? Sébastien LOEB: I když to tu není stejné, jako v Německu, je vše v pořádku. Ale vím, že Marcus zde dokázal už čtyřikrát zvítězit a já zde jel jen třikrát, takže to bude velmi obtížné, nicméně naše auto vypadá velmi slibně.
Kvůli zranění, které se vám stalo minulý rok, jste zde nemohl jet. Myslíte si, že to může být malá nevýhoda? Věřím, že to nebude žádná nevýhoda a doufejme, že budu schopen bojovat o vítězství.
Henningu, jste zpátky na vámi preferovaném povrchu, pociťujete zde příležitost přiblížit se v tabulce týmů Subaru? Henning SOLBERG: Pevně v to věřím, ale uvidí se až na samotném startu Rally. Jsem si jistý, že naše auto bude pracovat optimálně. Řekl bych, že máme i dobře zvolenou směs pneumatik, takže vše je na dobré cestě.
Co se dnes ráno přihodilo vašemu navigátorovi Catovi, že s vámi nejel na shakedownu? Bude schopný dál pokračovat? Je nemocný, vypadá to na chřipku. Poslední noc mu bylo špatně, tak navštívil doktora a tem mu doporučil zůstat jeden den v klidu, ale do začátku Rally by měl být v pořádku. Jsem si jistý, že to zvládne.
Marcusi, vy jste další, který se necítil zrovna optimálně, jak špatné to je? Marcus GRÖNHOLM: Nejsem v posteli, alespoň ne s Catem!
Čtyřikrát jste zde dokázal zvítězit a dvakrát dojet druhý. Připadáte si jako expert na tuto Rally? Dokážete přidat páté vítězství? Letos tu pojedu už myslím podesáté, zdejší cesty jsem si oblíbil a mnohokrát jsem zde jel i jako běžný řidič. Je to dobrý podnik na skvělém povrchu.
Pettere, vaše poslední vystoupení na Finské Rally nedopadlo zrovna ideálně, ale časy které jste zajížděl dnes v shakedownu byli velmi dobré. Je vaše auto nyní lepší nebo co se změnilo? Petter SOLBERG: Auto udělalo samozřejmě menší pokrok a uvidíme, jak se to projeví v závodě. Dnes v shakedownu to bylo malinko složitější, ale zajetý čas byl opravdu dobrý.
Toto je vaše osmá účast na zdejším podniku, zároveň sedmá s vozem značky Subaru. V roce 2004 jste zde vyhrál, myslíte si že můžete letos vystoupit na pódium, popřípadě celou soutěž vyhrát? Bylo by pěkné říct, že ano, ale teď opravdu nemám zdání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?