Čtvrteční dopoledne bylo na Novozélandské rallye ve znamení shakedownu. Ten se vzhledem k jeho profilu, který byl hodně odlišný od samotných rychlostních zkoušek, rozhodly některé teamy úplně vynechat.
Mezi ně se ale nepřiřadila posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ, Štěpán Vojtěch vysvětluje proč: „Byli jsme nuceni vyzkoušet některá nastavení, především pak fungování motorových map.“ K dnešnímu dopolednímu klání pak ještě na vysvětlenou přidává: „Trať v okolí servisní zóny, která byla vytýčená pro shakedown, nebyla svým charakterem vůbec podobná erzetám. Nastavení tak musí vycházet hlavně z toho, co jsme vyzkoušeli během pondělního testu. Časem se navíc začaly na trati vyjíždět hodně hluboké koleje a stávala se tak téměř neprůjezdnou. Z toho důvodu se hodně posádek, které nemuselo, shakedownu raději ani nezúčastnilo. Ve třetí jízdě se nám podařilo auto lehce škrábnout, ale to k tomu patří,“ doplňuje ještě k jízdě české dvojice, navigátor Michal Ernst.
A jak dopadne letošní ročník Novozélandské rallye z pohledu pilota, Štěpána Vojtěcha. „Myslím, že by se vyplatilo tipovat na Marcuse Gronholma, který tady asi vyhrát musí, pokud chce přemýšlet o titulu. Loňská absence Sebastiena Loeba tady na Novém Zélandu by také mohla sehrát svou roli, jelikož vložky jsou úplně stejné. Já bych si vsadil tedy na Marcuse.“
OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?