Dvojnásobný světový šampion a vedoucí muž šampionátu Marcus Grönholm vyhrál na Novém Zélandě poprvé v roce 2000. Od té doby zde triumfoval ještě třikrát a doufá, že vyhrát i letos, a stát se nejúspěšnějším jezdem v historii novozélandského podniku, nebude tak obtížné.
Páté vítězství může z vysokého Fina udělat nejlepšího jezdce na zdejší Rally. O jeden triumf by tak přeskočil legendárního Španěla Carlose Sainze. Ale vítězství by mu hlavně ještě více pootevřelo cestu k třetímu titulu světového šampiona. Před nadcházejícím závodem má na druhého v pořadí, Sébastiena Loeba, náskok osmi bodů.
„Osm bodů není tolik, jak by se mohlo zdát, tudíž naším cílem je vyvarovat se zbytečných chyb a dojít si zde pro vítězství," prohlašuje Grönholm. „Zdejší cesty mám opravdu rád, jsou podobné jako máme doma ve Finsku, a to mě dokáže závod vždy zpříjemnit."
Na otázku o vytvoření nového rekordu Marcus připouští: „To víte, že by to bylo příjemné. Ale na to teď opravdu nemyslíme. Nejdůležitější je pro nás dobře se připravit na závod a zvítězit."
Zda potvrdí Grönholm s Fordem roli favorita a překoná rekord Carlose Sainze se dozvíme již tuto neděli.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?