Dvojnásobný světový šampion a vedoucí muž šampionátu Marcus Grönholm vyhrál na Novém Zélandě poprvé v roce 2000. Od té doby zde triumfoval ještě třikrát a doufá, že vyhrát i letos, a stát se nejúspěšnějším jezdem v historii novozélandského podniku, nebude tak obtížné.
Páté vítězství může z vysokého Fina udělat nejlepšího jezdce na zdejší Rally. O jeden triumf by tak přeskočil legendárního Španěla Carlose Sainze. Ale vítězství by mu hlavně ještě více pootevřelo cestu k třetímu titulu světového šampiona. Před nadcházejícím závodem má na druhého v pořadí, Sébastiena Loeba, náskok osmi bodů.
„Osm bodů není tolik, jak by se mohlo zdát, tudíž naším cílem je vyvarovat se zbytečných chyb a dojít si zde pro vítězství," prohlašuje Grönholm. „Zdejší cesty mám opravdu rád, jsou podobné jako máme doma ve Finsku, a to mě dokáže závod vždy zpříjemnit."
Na otázku o vytvoření nového rekordu Marcus připouští: „To víte, že by to bylo příjemné. Ale na to teď opravdu nemyslíme. Nejdůležitější je pro nás dobře se připravit na závod a zvítězit."
Zda potvrdí Grönholm s Fordem roli favorita a překoná rekord Carlose Sainze se dozvíme již tuto neděli.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?