Po čtrnáctidenní pauze se o tomto víkendu opět rozjede kolotoč seriálu mistrovství světa v rally. Své síly tentokrát jezdci změří na Evropě nejvíce vzdálené soutěži – Rally Nový Zéland.
Soutěž, která je součástí kalendáře MS již od roku 1977 se pojede v době, kdy u našich protinožců pomalu přechází zima v jaro. I proto bude opět významnou roli hrát počasí. Již během seznamovacích jízd se střídalo slunečné počasí s dešti a jezdci tak dostali zabrat už při samotném tréninku.
Rychlé šotolinové tratě budou velkou výzvou pro všechny jezdce, kteří se rally zúčastní. Těch nebude vzhledem k odlehlosti soutěže mnoho. Celkový počet startujících na Zélandu nepřesáhne stovku. Počet přihlášek se totiž zastavil na čísle 92. Se špičkovými vozy WRC se zde představí „pouze“ čtrnáct jezdců. Z toho bude jedenáct z nich bojovat o body do hodnocení šampionátu značek.
Kromě tradiční trojice továrních týmů Citröen, Ford a Subaru budou o body bojovat ještě týmy Munchi´s, Stobart a s jedním vozem i tým Kronos. Ze soukromníků by se na Novém Zélandu měl objevit Xavi Pons, urmo Aava a Mathew Wilson.
Součástí Rally Nový Zéland bude opět tradičně i Mistrovství světa produkčních automobilů. Těch se na start postaví dvaadvacet. Mezi nimi bude o body bojovat i jediný přihlášený Čech a tím nebude nikdo jiný než Štěpán Vojtěch. Ten se letos společně s týmem OMV Bixxol Rally Teamem účastní celého produkčního šampionátu.
Celá soutěž odstartuje v pátek v 9:18 hodin. Jelikož je však mezi ČR a Zélandem dvanáctihodinový časový posun, bude muset fanoušek, pokud bude chtít sledovat rally on line, sledovat internet v nočních hodinách.
Největším favoritem soutěže je její čtyřnásobný vítěz Marcus Grönholm. Záda mu bude krýt opět jeho týmový parťák Mikko Hirvonen. Naopak Sebastien Loeb bude chtí zlomit letošní Grönholmovu nadvládu na nezpevněném povrchu a zároveň se určitě pokusí stáhnou něco z jeho náskoku v čele MS.
Pokud by se Grönholmovi opět podařilo na Zélandu vyhrát, stal by se nejúspěšnějším jezdcem v celé historii této soutěže. Dosud se o tento primát musí dělit s Carlosem Sainzem. I ten totiž zdejší soutěž vyhrál ve své kariéře čtyřikrát. Na programu rally je celkem osmnáct rychlostních zkoušek, které jsou rozděleny do tří dnů. V pátek se pojede na pěti zkouškách, v sobotu na šesti a celou rally uzavře nedělní program, který čítá sedm rychlostních testů. Do itineráře každého dne je pak zařazen jeden průjezd diváckou superspeciálkou zvanou Mystery Creek.
Vítěz Rally Nový Zéland bude znám i díky časovému posunu již v neděli kolem třetí hodiny ranní.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?