Po vyčerpávajícím třicetipětihodinovém přesunu z Prahy do Aucklandu, dorazila minulý týden ve čtvrtek posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ na Nový Zéland, kde se již v pátek postaví na start své letošní třetí světové soutěže.
Ihned po příletu do novozélandské metropole následoval přesun směr lázeňské městečko Rotoura, vzdálené asi jen 200 km. To nabídlo v úvodních dnech pobytu prostor pro vyrovnání se s odlišnými klimatickými podmínkami a značným časovým posunem, který oproti SEČ činí deset hodin. V neděli se pak posádka vydala již do Hamiltonu, v jehož okolí se jedenáctý díl šampionátu MS v rallye pojede. Po příjezdu do centra Novozélandské rallye, následovalo obligátní přivítání s teamem v servisní zóně, nastavení sedaček a příprava na pondělní celodenní test, který se odehrál od brzkých ranních hodin na místě vzdáleném asi osmdesát kilometrů právě od zmiňovaného Hamiltonu. „Převládají smíšené pocity. Trochu jsme se potýkali s motorovými mapami, takže ty musíme před shakedownem ještě doladit. Nicméně se nám podařilo vylepšit nastavení podvozku,“ shrnuje k testu liberecký pilot.
Seznamovací jízdy byly na programu v úterý a ve středu. Oproti většině jiných soutěžích v šampionátu, jsou na Novém Zélandu průjezdy jednotlivými měřenými úseky uzavřené. Během těch úterních čekaly na posádky „erzety“ z páteční etapy a potom zkoušky ze závěrečné nedělní etapy, ty Štěpán okomentoval po jejich projetí následovně: „Byly trochu pomalejší než jsem očekával. Většinou to začne svižně, pak se to ale začne klikatit.“ Sobotní etapa, kterou si posádka projela ve středu, by se měla dle slov jejího pilota odehrát v poněkud rychlejším tempu. „Vypadá, že je o něco rychlejší a měla by nám sedět více. Každopádně, z toho co jsme měli možnost poznat, je to zatím taková rozbitá šotolina, když zaprší je z toho bláto a hodně to klouže, uvidíme.“ Jezdci nemohou počítat během závodů s takovými temperamentními fanoušky, které zažil Štěpán třeba při úvodních dvou letošních závodech. „Soutěž má sice mnohaletou tradici, místní lidé o ní vědí, ale na druhou stranu nepředpokládáme podobnou atmosféru jakou jsme okusili v Argentině nebo v Mexiku.“
Na Novém Zélandu panuje prozatím poměrně chladné a nepříliš přívětivé počasí. Přes den se teploty pohybují maximálně kolem 14.°C, a v neděli večer klesla teplota dokonce na pouhé + 3°C. „Zima je poměrně citelná, občas prší, a když se k tomu přidá vítr, je pak počasí celkem krušné,“ přibližuje podmínky v místě jezdec OMV BIXXOL Rally Teamu CZ. Před úvodními pátečními ostrými kilometry, je o den dříve na programu dopolední shakedown. Po něm následuje představení posádek a slavnostní zahájení.
OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?