Dva týdny po Německé Rally čeká jezdce a jejich týmy přesun na druhou stranu naší zeměkoule. Na Novém Zélandu se pojede jedenáctý závod letošního Mistrovství světa a to 37. Ročník zdejší šotolinové soutěže.
V týmu Citroën Sport se s modelem C4 WRC představí dvě tradiční posádky – obhájce titulu a vítěz poslední Německé Rally Sébastien Loeb se spolujezdcem Danielem Elenou a posádka Dani Sordo/Marco Martí.
„Byl sem zcela ohromený jak touto zemí, tak i zdejšími zkouškami," vzpomíná Sébastien Loeb na své první vystoupení na zdejší Rally v roce 2002. „Jsou velmi rychlé a technicky náročné, ale příznivé pro naše vozy. Tohle je jeden z podniků, který si celý opravdu užívám. Naše testy s nastavením vozu na Nový Zéland pro nás dopadly skvěle, C4 ukázala potenciál a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom dokázali vyhrát," doplnil Loeb.
Zcela jiný závod má před sebou jeho týmový kolega Dani Sordo, který zde pojede teprve podruhé. Španěl očekávaně volí jiný přístup než jeho týmový kolega. „Ano, na minulý rok zde mám dobré vzpomínky," připomněl své páté místo z loňského roku. „Ale přeci jen stále nemáme tolik zkušeností s touto Rally, proto je naším cílem odjet co nejvíce kilometrů a posbírat další zkušenosti."
O něco vyšší cíle si dává Sébastien a Daniel: „Německá Rally ukázala, že Citroën C4 má na asfaltu stále navrch před našimi soupeři, a právě to nám teď, kdy budou následovat tři rally na pevném povrchu, hraje do karet," připomíná Seb. „Nicméně teď bude velmi důležité vyvíjet na Marcuse tlak a udělat vše pro to, abychom neztratili další body v boji o titul. Věřím, že skvělá práce celého našeho týmu, schopnosti vozu, dobrý pocit, který na zdejších zkouškách mám, že to vše nám pomůže," uzavírá Sebastien.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?