Dva týdny po Německé Rally čeká jezdce a jejich týmy přesun na druhou stranu naší zeměkoule. Na Novém Zélandu se pojede jedenáctý závod letošního Mistrovství světa a to 37. Ročník zdejší šotolinové soutěže.
V týmu Citroën Sport se s modelem C4 WRC představí dvě tradiční posádky – obhájce titulu a vítěz poslední Německé Rally Sébastien Loeb se spolujezdcem Danielem Elenou a posádka Dani Sordo/Marco Martí.
„Byl sem zcela ohromený jak touto zemí, tak i zdejšími zkouškami," vzpomíná Sébastien Loeb na své první vystoupení na zdejší Rally v roce 2002. „Jsou velmi rychlé a technicky náročné, ale příznivé pro naše vozy. Tohle je jeden z podniků, který si celý opravdu užívám. Naše testy s nastavením vozu na Nový Zéland pro nás dopadly skvěle, C4 ukázala potenciál a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom dokázali vyhrát," doplnil Loeb.
Zcela jiný závod má před sebou jeho týmový kolega Dani Sordo, který zde pojede teprve podruhé. Španěl očekávaně volí jiný přístup než jeho týmový kolega. „Ano, na minulý rok zde mám dobré vzpomínky," připomněl své páté místo z loňského roku. „Ale přeci jen stále nemáme tolik zkušeností s touto Rally, proto je naším cílem odjet co nejvíce kilometrů a posbírat další zkušenosti."
O něco vyšší cíle si dává Sébastien a Daniel: „Německá Rally ukázala, že Citroën C4 má na asfaltu stále navrch před našimi soupeři, a právě to nám teď, kdy budou následovat tři rally na pevném povrchu, hraje do karet," připomíná Seb. „Nicméně teď bude velmi důležité vyvíjet na Marcuse tlak a udělat vše pro to, abychom neztratili další body v boji o titul. Věřím, že skvělá práce celého našeho týmu, schopnosti vozu, dobrý pocit, který na zdejších zkouškách mám, že to vše nám pomůže," uzavírá Sebastien.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?