Přinášíme Vám rozhovor se Štěpánem Vojtěchem, který se týká jeho steratu na Rally Nový Zéland.
Štěpáne, po delší odmlce se na Novém Zélandu postavíte na start dalšího závodu MS. Jak jsi vyplnil závodní pauzu, která trvala od vašeho květnového startu v Argentině? Přestávka byla hodně dlouhá, to je pravda a není to úplně příjemné, zvlášť před tak těžkými závody, které nás čekají. Nicméně v závodním autě jsme seděli alespoň v rámci testu, který jsme absolvovali. Mimo to probíhala samozřejmě klasická fyzická příprava.
Prý tě potkalo během léta i menší zranění? Vyrazili jsme za vodními hrátkami, a já jsem nabyl pocit, že bych mohl na vodních lyžích reprezentovat… Po jedné z otoček mě rozhodila nečekaná vlnka a hned na to jsem šel po rameni a po hlavě, až to vypadalo, že se snad nikdy nepotopím.
Jak to vypadá nyní, limituje Tě ještě tato nepříjemnost? Byl z toho natažený úpon a téměř čtyři týdny jsem nemohl v podstatě nic dělat. Už je to ale v pořádku. To jsme si ověřili na testu v Bělé pod Bezdězem, během kterého jsme najeli asi 90 km. Tím, že proběhl navíc na asfaltu, tak zátěž byla pro rameno extrémní, ale i přesto to bylo bez problémů.
Jaké máš vůbec informace o Rallye New Zealand, podle mnohých jezdců jedné z nejkrásnějších soutěžích v seriálu mistrovství světa? Informace máme prozatím pouze zprostředkovaně. Když pomineme scenérii, mělo by se jednat o pěkné, rychlejší šotoliny. Tedy svezení spíše ve svižnějším tempu. Tím, že jsem ještě z okruhů zvyklý na stopu, měly by nám tyto rychlejší pasáže sedět a my se na nich měli cítit jistěji než na rozbitých pomalých šotolinách, se kterými jsme se potýkali třeba v Argentině.
To vše by ale mohly vyvážit dlouhé rychlostní zkoušky.. Zátěž pro auto by sice na Zélandu neměla být taková, ale na druhou stranu právě dlouhé erzety to vše vynahrazují. Při nich bude velmi důležitý precizně napsaný rozpis. Každopádně by to mělo být více o závodech. S vyšším tempem, ale logicky hrozí více i jezdecká chyba, vloni tak ve finále vypadla spousta favoritů.
Jak důležitou roli bude hrát podle Tebe počasí? Určitě může zamíchat kartami. Už jen vzhledem k posunutému termínu na přelom srpna a září, kdy tam končí zima, budou podmínky nevyzpytatelné a deště mohou trať hodně ztížit.
Po počáteční aklimatizaci vás čeká úvodní svezení v rámci pondělního testu, můžeš trochu přiblížit jak ten na světových soutěží probíhá? Jedná se o celodenní test, který je zajištěný s pomocí organizátora. Většinou se ho účastní kolem deseti možná patnácti aut PWRC. Každý ujede tolik kilometrů, kolik zvládne, většinou ale mezi 60 - 100 km. V Argentině jsme ale stihli kvůli výměně převodovky třeba jen třicet. Především kvůli úternímu rozpisu bychom chtěli najet co nejvíce, tak abychom se dostali do tempa. Hodně zajímavé a pro nás nezvyklé bude pravostranné řízení na tréninkovém voze. Bude to vlastně poprvé, kdy budeme psát rozpisy tímto způsobem.
V samotném závodě se opět představíte s mitsubishi. Oproti předchozím startům by se mělo ale jednat o auto úplně nové, je to tak? Ano, vzhledem k tomu, že nás v Argentině provázely technické problémy, se Stohl Racing po vzájemné dohodě s námi rozhodl poslat na Nový Zéland zbrusu nové auto. Doufáme, že po té co provedeme drobné nastavení, bude vůz fungovat naprosto bez problémů.
Předpokládám, že odjíždíte opět s cílem rozšířit bodovou sbírku? Určitě chceme nějaké body urvat, tak abychom se posunuli v hodnocení PWRC vzhůru. Tím, že většina jezdců absolvovala více závodů než my, jsme se trochu propadli. Chtěli bychom se tak probojovat zpět na vyšší příčky.
Zdroj: www.tsvteam.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?