Velkého úspěchu dosáhla plzeňská posádka Euro Oil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel na letošním 37. ročníku Barum rallye Zlín, když dokázala v početné a špičkové zahraniční konkurenci obhájit pozici českého leadera a vybojovat bronz.
Všemi netrpělivě očekávaný souboj mezi předními evropskými jezdci ze seriálu IRC a Mistrovství Evropy v rallye a naší domácí špičkou se naplno rozhořel již od úvodních kilometrů páteční divácké zkoušky v setmělých ulicích nočního Zlína. Na této velké divácké show se sice na přední pozice propracovaly především zahraniční posádky, ale po prvních sobotních testech ve Slušovicích a na ,,Pindule“ bylo jasné, že čeští jezdci nezůstanou pozadu. Nejlépe z našich jel úřadující mistr Václav Pech jun. s navigátorem Petrem Uhlem, který se postupně propracovával na absolutní špičku soutěže. Konečná třetí příčka je obrovským úspěchem Václava Pecha jun. s Petrem Uhlem, neboť rychlejší dokázali být jen dva jezdci továrního teamu Peugeot na speciálech S2000, Francouz Nicolas Vouilloz a Španěl García Ojeda. Václav Pech jun. tak potvrdil pozici nejlepšího jezdce v domácím mistrovství a bodový zisk za třetí místo na Barum rallye mu současně zaručuje zisk dalšího, již pátého, domácího titulu Mistra České republiky v rallye.
„V cíli soutěže jsem byl velmi šťastný a také hodně unavený, neboť zlínský třídenní maratón byl velmi fyzicky náročný. Vysoké teploty během uplynulého víkendu náročnost soutěže ještě zvyšovaly. My jsme věděli, že pokud chceme uspět proti takové konkurenci, která se letos ve Zlíně sešla, musíme jet od začátku hodně rychle, ale bez sebemenších chyb. Jsem rád, že se nám nasazené vysoké tempo dařilo udržet po celou délku soutěže, i když v tom vedru jsme byli s Petrem v cíli každé vložky úplně propoceni. Naše mitsubishi fungovalo po celou soutěž bez sebemenšího problému a kromě jednoho horizontu, který jsem špatně skočil a auto srovnával se štěstím již částečně mimo silnici, jsme se nedopustili žádné další jezdecké chybičky. To vše byl základ konečného úspěchu. Příjemné zjištění bylo také to, že zatím dokážou být rychlejší pouze tovární speciály S2000, neboť všichni ostatní jezdci s technikou S2000 v klientské verzi zůstávali za námi,“ říká o letošní zlínské Barum rallye Václav Pech jun.
Diváci ve Zlíně tleskali ještě jednomu vozu, na kterém bylo jméno Václav Pech. Na úvodní rychlostní zkoušce v ulicích města, která byla obsypána desítkami tisíc diváků, se za volantem slavného historického vozu Škoda 130 RS představil v roli předjezdce Václavův otec, dlouholetý soutěžák Václav Pech senior, který provází svého syna během celé jeho úspěšné sportovní kariéry. „Tátu oslovili pořadatelé, zda by jednu ze stotřicítek neřídil. Rád pozvání přijal a bylo vidět, že to jeho i diváky kolem trati moc bavilo,“ dodává ještě staronový Mistr ČR v rallye Václav Pech jun.
Další soutěží bude Rallye Příbram, která se jede v termínu 21.-22. září 2007, kde posádka Euro Oil teamu bude obhajovat loňské vítězství. Foto: Jaroslav Štauber
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?