Společnost Tescoma, hlavní partner Romana Kresty ve víkendové Barum rally Zlín, je nadšena výkonem, který luhačovický závodník předvedl.
Stejně tak se vyjadřuji i zástupci firem Sheron a Mogul, které s expilotem mistrovství světa rovněž spolupracují. Roman Kresta dojel v soutěži IRC, ME a MMČR na čtvrtém místě poté, co ve druhé z patnácti RZ kvůli defektu klesl na 73. pozici. Jeho stíhací jízda byla ozdobou soutěže s nejkvalitnějším obsazením v historii rally v České republice.
Výkonný ředitel Tescomy Petr Chytka v cíli soutěže prohlásil, že nic nebrání další spolupráci zlínské společnosti s Romanem Krestou v příštím roce. „Majitelé firmy včera večer osobně poděkovali Romanu Krestovi za vynikající výkon na trati i bezvadnou prezentaci naší značky,“ vypráví Chytka. „Na sdělení, jak konkrétní bude naše účast v Romanově kariéře, je brzy, nicméně už nyní jej jasné, že spolupráce bude pokračovat.“
Pro Chytku je Kresta morálním vítězem Barum rally Zlín. Nejen díky strhující stíhací jízdě z chvostu pole až pod stupně vítězů. Jezdec stáje Tescoma Rally Team totiž závodil s horečkou a virovým onemocněním. „Měl teplotu, špatně se mu dýchalo, v sobotu jsme se rozhodovali, jestli ho nestáhneme z rally. Po prvním průjezdu Pindulou to vypadalo na konec. Ale Roman nechtěl zklamat diváky, nás ani další partnery. Za jeho pečlivou léčbu patří dík zlínském lékaři, MUDr. Hlůškovi,“ líčí Petr Chytka.
Roman Kresta byl v cíli hodně unavený, a když z něj „spadlo“ závodnické nasazení, vrátila se mu silná bolest v krku. „Teď si pořádně odpočinu a dám se dohromady,“ vyprávěl dnes závodník. „V autě mohlo být kolem sedmdesáti stupňů Celsia, mezi erzetami zase po otevření dveří zasvištěl průvan, já v kuse zpocený… Ale stálo to za to. Byla to jedna z největších soutěží mé kariéry. Moc děkuji firmě Tescoma, společnostem Sheron a Mogul i dalším partnerům .“
Když dnes Kresta popisuje průběh „Barumky“, při vyprávění se vždy stočí řeč k divákům. Už během soutěže při své stíhací jízdě opakovaně prohlásil, že jede hlavně pro fanoušky. „Když vidíte transparenty s nápisy „Ty jsi náš hrdina“, to skutečně potěší. Fandové byli fantastičtí, mé díky patří všem, kteří mi drželi palce,“ dodal Roman Kresta, jenž vedle nadšení diváků sklidil i vysoké hodnocení svého manažera Antonína Charouze: „Roman zaslouží velkou pochvalu, jel bezvadně.“
Jednatel společnosti Sheron Luděk Drha vyzdvihl Krestovu odhodlanost po defektu kola. „Roman věděl, že jeho snaha pak bude sotva stačit na špičkové umístění, přesto bojoval dál a předvedl famozní výkon. Pro nás to byla skutečná satisfakce, vidět jeho bitvu až do cíle. Spolupracujeme s ním šestým rokem a nevidím důvod, proč by to při jeho dalších domácích startech nemělo pokračovat,“ říká Drha.
Také představitelé firmy Paramo vyjadřují radost ze spojení jejich značky Mogul s luhačovickým závodníkem. „Roman Kresta v Barum rally Zlín dokázal, že patří do absolutní jezdecké špičky, a že je jezdec, který se jen tak lehce nevzdává. Spojení se značkou Mogul se nám osvědčilo a rádi bychom ve spolupráci pokračovali i nadále. Rok 2008 je prozatím otevřenou záležitostí,“ uvedla vedoucí marketingu a komunikace společnosti Paramo, a.s. Renata Marková. Tisková zpráva www.romankresta.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?