Ačkoli nezvítězil, jeho výkon vešel do motoristické historie. Roman Kresta dojel v Barum rally Zlín čtvrtý, poté, co ve druhé RZ měl defekt kola a s výměnou ztratil bezmála tři minuty. Propadl se až na třiasedmdesáté místo, z něhož pak stoupal díky bravurní a přesné jízdě vzhůru.
V obrovské konkurenci šampionátu Intercontinental Rally Challenge překonal pilot stáje Tescoma Rally Team devětašedesát soupeřů. Podle odhadu sledovalo zlínskou soutěž asi čtvrt milionů diváků.
Svou úspěšnou stíhací jízdu předváděl Roman Kresta hlavně v sobotu. Pilot stáje Tescoma Rally Team se hned ráno po defektu ve 2. z 15 RZ propadl z 12. příčky po páteční městské zkoušce na 94. místo. Jeho strhujícímu výkonu aplaudovaly davy fanoušků. V cíli sobotní etapy byl šestý, dnes po chybách svých soupeřů poskočil na 4. pozici, kterou si za potlesku diváků udržel až do cíle. Kresta v posádce s navigátorem Petrem Grossem jeli s Mitsubishi Lancer Evo 9 připraveném techniky týmu Charouz Racing System, jenž připravil další japonský speciál pro Václava Pecha. Plzeňský pilot dojel třetí a získal tak svůj pátý titul šampiona MMČR. Oba suverénně ovládli čelo třídy Produkční vozy.
Charouz Racing System, výhradní zástupce společností Mitsubishi Motors a Ralliart pro ČR, připravuje také Mitsubishi Lancer Evo 9 pro Václava Pecha. Plzeňský závodník dojel třetí. Letošní Barum rally Zlín zasáhla tragédie. Po havárii ve 3. RZ Pindula zahynul Luděk Kocman, navigátor Pavla Karlíka ve voze Opel Astra. Organizátoři z piety zrušili nedělní doprovodný program.
Roman Kresta: „Jsem moc spokojený. Výborně jsem si zazávodil a ještě k tomu získal pěkné umístění. Samozřejmě bych se nejradši viděl na podiu, ale po velké ztrátě způsobené defektem jsem už více stáhnou nedokázal. Děkuji technikům a mechanikům Charouz Racing Systemu za vynikající práci, Mitsubishi Lancer Evo 9 fungovalo výtečně. Jestli novináři a fanoušci před premiérou IRC v Česku říkali, že to bude malé mistrovství světa, musím je opravit – je to opravdové MS. Konkurence, organizace, neuvěřitelná divácká kulisa, to vše udělalo z Barumky světovou záležitost. Podle odhadů vidělo soutěž kolem čtvrt milionu diváků, možná že bylo ještě více lidí než v roce 2003, kdy vrcholila zdejší sláva speciálů WRC. Co k tomu říci? Fantazie. Dnes jsem jel stále ve vysokém tempu, bojoval jsem až do konce, takže jsem fanouškům nepředvedl žádné parádičky. Jen jsem občas zamával. Viróza, která mě trápila v předchozích dnech, vcelku ustoupila, jen jsem se hrozně potil. Pro mě i pro stáj Tescoma Rally Team/Charouz Racing System je příjemné zjištění, že s produkční mitsubishi lze bojovat se speciály S2000. Nebýt mého defektu, dokázal bych útočit na druhé místo. Musel bych jet opravdovou hranu, ale šlo by to. Je mi velmi líto tragédie Luďka Kocmana, jeho pozůstalým upřímně kondoluji.“
Antonín Charouz: „Roman zaslouží velkou pochvalu, jel bezvadně. Stejně tak i Vašek Pech, kterému připravujeme také auto. Být třetí v takové konkurenci je velký úspěch, navíc získal titul mezinárodního mistra Česka. Romanova stíhací jízda musela davy fanoušků bavit, náš závodník byl vynikající. Jsem hrdý na to, že stáj Charouz Racing System připravuje nejkvalitnější produkční vozy v Evropě. Barum rally Zlín to s výkony Romana a Vaška jen potvrdila. I já se připojuji s kondolencí rodině Luďka Kocmana.“ Tisková zpráva www.romankresta.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?