Dvanáctá rychlostní zkouška, kterou byl Troják, přinesla velký zvrat ve vývoji celého závodu. Po úsecích v Zádveřicích a Janišově, které mnoho změn v pořadí nepřinesly, došlo k důležité změně na prvním místě.
Ve Vlčkové, která se nachází pouhé čtyři kilometry před cílem, urazil lídr závodu Freddy Loix kolo. V průběžném pořadí druhý Enrique Garcia Ojeda dorazil do cíle bez zadního náhonu jako pátý. Pozici vedoucího jezdce tak opětovně získal Nicolas Vouilloz, který v erzetě zajel nejlepší čas. Ojeda zůstal o čtyři sekundy druhý. Na třetí místo se vyhoupl Václav Pech, jemu na Vouilloze chyběly téměř dvě minuty. S o minutu vyšší ztrátou na lídra závodu se Roman Kresta dostal na čtvrtou pozici. Vystřídal na ní Renata Travagliu, který měl krátce po startu vložky defekt levého zadního kola, a sestoupil na konec první desítky. Totožný problém měl v cíli Trojáku jeho krajan Andrea Navarra, který navíc během erzety sjel mimo trať. Defekt potkal i Petera Gavláka, Michala Fialu a Michala Solowowa. Ani výměna kola nezachránila Karla Trojana, který po skončení RZ odstoupil. Jaroslav Orsák narazil do stromu a poškodil levou zadní část vozu. Maďarský jezdec Gergély Szabó ztratil kvůli hodinám, jež udělal na trati, patnáct sekund. Problémy s předními brzdami trápily Antonína Tlusťáka a mimo trať se na chvíli ocitl Milan Kneifel. Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000, start. číslo 18): “Dojeli jsme vložku bez zadního náhonu, což nás stálo cenné sekundy.” Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000, start. číslo 16): “Vložka se mně moc líbí, absolvoval jsem ji bez problémů. Kde je Loix? Nikde jsem ho na trati neviděl.” Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 4): “Nádherná vložka, moc pěkně jsme se svezli a tím jsme dali zapomenout na krizovky z minulého testu. S časem jsem spokojen.” Renato Travaglia (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 2): Bez komentáře. Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 15): “Auto fungovalo výtečně. Když jsem uviděl Travagliu, jeli jsme více na jistotu.” Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 14): “Sáhnul jsem si na dno svých sil. Technicky byla vložka bez problémů.” Andrea Navarra (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 1): Bez komentáře. Bernd Casier (Peugeot 207 S2000, start. číslo 19): “Bez problému.” Dimitar Iliev (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 6): “Těžká, ale fantastická vložka. Bez problémů.” Grzegorz Grzyb (Suzuki Swift S1600, start. číslo 35): “V průběhu vložky začal motor vynechávat, ale doufáme, že to nebude nějaký závažnější problém.”. Volkan Isik (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 12): “Jedeme už spíše na jistotu, chceme do cíle. Vložka je extrémně náročná.” Simon Jean-Joseph (Citroen C2 S1600, start. číslo7): “Vložka je pro dvoukolku těžká, hlavně některé pasáže po startu i v závěru byly hodně rozbité. Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 17): “Auto se chovalo dost neklidně, ale jedeme bez většího risku.” Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 26): “Uvařili jsme přední brzdy, bylo to v závěru náročné.” Tomáš Kostka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 28): “Maximální spokojenost, auto funguje výtečně. Rádi bychom stáhli nějaké sekundy po včerejší ztrátě.” Roman Odložilík (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 24): “Byla to náročná zkouška. Mám toho fyzicky plné zuby. Cílem je absolvovat co nejvíce kilometrů. Stále se s autem učíme.” Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 43): “Ve vložce se našlo pár jezdeckých chybiček.” Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 23): “Jedeme bez rizika s ohledem na gumy. Bez problémů.” Tisková informace Barum rally Zlín
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?