Dvanáctá rychlostní zkouška, kterou byl Troják, přinesla velký zvrat ve vývoji celého závodu. Po úsecích v Zádveřicích a Janišově, které mnoho změn v pořadí nepřinesly, došlo k důležité změně na prvním místě.
Ve Vlčkové, která se nachází pouhé čtyři kilometry před cílem, urazil lídr závodu Freddy Loix kolo. V průběžném pořadí druhý Enrique Garcia Ojeda dorazil do cíle bez zadního náhonu jako pátý. Pozici vedoucího jezdce tak opětovně získal Nicolas Vouilloz, který v erzetě zajel nejlepší čas. Ojeda zůstal o čtyři sekundy druhý. Na třetí místo se vyhoupl Václav Pech, jemu na Vouilloze chyběly téměř dvě minuty. S o minutu vyšší ztrátou na lídra závodu se Roman Kresta dostal na čtvrtou pozici. Vystřídal na ní Renata Travagliu, který měl krátce po startu vložky defekt levého zadního kola, a sestoupil na konec první desítky. Totožný problém měl v cíli Trojáku jeho krajan Andrea Navarra, který navíc během erzety sjel mimo trať. Defekt potkal i Petera Gavláka, Michala Fialu a Michala Solowowa. Ani výměna kola nezachránila Karla Trojana, který po skončení RZ odstoupil. Jaroslav Orsák narazil do stromu a poškodil levou zadní část vozu. Maďarský jezdec Gergély Szabó ztratil kvůli hodinám, jež udělal na trati, patnáct sekund. Problémy s předními brzdami trápily Antonína Tlusťáka a mimo trať se na chvíli ocitl Milan Kneifel. Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000, start. číslo 18): “Dojeli jsme vložku bez zadního náhonu, což nás stálo cenné sekundy.” Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000, start. číslo 16): “Vložka se mně moc líbí, absolvoval jsem ji bez problémů. Kde je Loix? Nikde jsem ho na trati neviděl.” Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 4): “Nádherná vložka, moc pěkně jsme se svezli a tím jsme dali zapomenout na krizovky z minulého testu. S časem jsem spokojen.” Renato Travaglia (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 2): Bez komentáře. Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 15): “Auto fungovalo výtečně. Když jsem uviděl Travagliu, jeli jsme více na jistotu.” Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 14): “Sáhnul jsem si na dno svých sil. Technicky byla vložka bez problémů.” Andrea Navarra (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 1): Bez komentáře. Bernd Casier (Peugeot 207 S2000, start. číslo 19): “Bez problému.” Dimitar Iliev (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 6): “Těžká, ale fantastická vložka. Bez problémů.” Grzegorz Grzyb (Suzuki Swift S1600, start. číslo 35): “V průběhu vložky začal motor vynechávat, ale doufáme, že to nebude nějaký závažnější problém.”. Volkan Isik (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 12): “Jedeme už spíše na jistotu, chceme do cíle. Vložka je extrémně náročná.” Simon Jean-Joseph (Citroen C2 S1600, start. číslo7): “Vložka je pro dvoukolku těžká, hlavně některé pasáže po startu i v závěru byly hodně rozbité. Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 17): “Auto se chovalo dost neklidně, ale jedeme bez většího risku.” Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 26): “Uvařili jsme přední brzdy, bylo to v závěru náročné.” Tomáš Kostka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 28): “Maximální spokojenost, auto funguje výtečně. Rádi bychom stáhli nějaké sekundy po včerejší ztrátě.” Roman Odložilík (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 24): “Byla to náročná zkouška. Mám toho fyzicky plné zuby. Cílem je absolvovat co nejvíce kilometrů. Stále se s autem učíme.” Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 43): “Ve vložce se našlo pár jezdeckých chybiček.” Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 23): “Jedeme bez rizika s ohledem na gumy. Bez problémů.” Tisková informace Barum rally Zlín
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?