BARUM RALLY ZLÍN - 1. DEN: Atraktivní diváckou Super rychlostní zkoušku v ulicích nočního Zlína, kterou odstartoval letošní ročník Barum Rally Zlín, vyhrál francouzský jezdec Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000).
Těsně druhý skončil Freddy Loix (Fiat Grande Punto S2000), jemuž na vítěze chybělo pouhých šest desetin sekundy. Další dvě desetiny pozadu zůstal třetí Renato Travaglia (Fiat Grande Punto S2000) a čtvrtou příčku obsadil další italský pilot Andrea Navarra (Fiat Grande Punto S2000). Pátý Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000) v cíli ztrácel na vítězného Vouilloze přes pět sekund.
Nadvládu vozů kategorie Super 2000 narušil šestý Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX) a sedmá příčka již patřila tureckému jezdci Volkanu Isikovi (Fiat Grande Punto S2000). O dvě desetiny za ním skončil Jimmy Joge (Peugeot 207 S2000) a stejný časový odstup od osmého místa Bernd Casier (Peugeot 207 S2000). První desítku uzavřel český pilot Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Nadvládu vozů kategorie Super 2000 narušil osmý Václav Pech jr. (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Za zmínku stojí i devátá místo Simona Jeana-Josepha (Citroën C2 S1600) nebo desátá příčka Corrady Fontany (Fiat Punto Grande S2000). Domácí jezdec Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX) skončil dvanáctý a za ním se postupně seřadili další čeští jezdci Tomáš Kostka (Mitsubishi Lancer EVO IX), Roman Odložilík (Fiat Grande Punto S2000) a Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO IX). Defekt potkal Václava Štajfa (Subaru Impreza STi), který se propadl až na konec sedmé desítky. Problémy postihly i Tomáše Pletku (Citroen C2 R2), jenž měl lehký náraz do svodidel a dojel se ztrátou téměř třinácti minut na posledním místě. Porucha převodovky vyřadila ze hry Josefa Dvořáka (Škoda Fabia TDI).
Neoficiální pořadí po 1. rychlostní zkoušce: 1. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) 7:17,3 min 2. Loix – Chevallier (B, Fiat Grande Punto S2000) + 0,6 s 3. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 0,8 s 4. Navarra – D´Esposito (I, Fiat Grande Punto S2000) + 1,9 s 5. Garcia Ojeda – Barrabes (E, Fiat Grande Punto S2000) + 5,4 s 6. Isik – Özsenler (TR, Fiat Grande Punto S2000) + 9,1 s 7. Casier – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) + 9,5 s 8. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 12,0 s 9. Jean-Joseph – Boyere (F, Citroen C2 S1600) + 15,9 s 10. Fontana – Casazza (I, Fiat Grande Punto S2000) + 16,3 s Petr SKÁCEL tiskové středisko Barum rally Zlín
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?