BARUM RALLY ZLÍN - 1. DEN: Atraktivní diváckou Super rychlostní zkoušku v ulicích nočního Zlína, kterou odstartoval letošní ročník Barum Rally Zlín, vyhrál francouzský jezdec Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000).
Těsně druhý skončil Freddy Loix (Fiat Grande Punto S2000), jemuž na vítěze chybělo pouhých šest desetin sekundy. Další dvě desetiny pozadu zůstal třetí Renato Travaglia (Fiat Grande Punto S2000) a čtvrtou příčku obsadil další italský pilot Andrea Navarra (Fiat Grande Punto S2000). Pátý Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000) v cíli ztrácel na vítězného Vouilloze přes pět sekund.
Nadvládu vozů kategorie Super 2000 narušil šestý Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX) a sedmá příčka již patřila tureckému jezdci Volkanu Isikovi (Fiat Grande Punto S2000). O dvě desetiny za ním skončil Jimmy Joge (Peugeot 207 S2000) a stejný časový odstup od osmého místa Bernd Casier (Peugeot 207 S2000). První desítku uzavřel český pilot Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Nadvládu vozů kategorie Super 2000 narušil osmý Václav Pech jr. (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Za zmínku stojí i devátá místo Simona Jeana-Josepha (Citroën C2 S1600) nebo desátá příčka Corrady Fontany (Fiat Punto Grande S2000). Domácí jezdec Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX) skončil dvanáctý a za ním se postupně seřadili další čeští jezdci Tomáš Kostka (Mitsubishi Lancer EVO IX), Roman Odložilík (Fiat Grande Punto S2000) a Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO IX). Defekt potkal Václava Štajfa (Subaru Impreza STi), který se propadl až na konec sedmé desítky. Problémy postihly i Tomáše Pletku (Citroen C2 R2), jenž měl lehký náraz do svodidel a dojel se ztrátou téměř třinácti minut na posledním místě. Porucha převodovky vyřadila ze hry Josefa Dvořáka (Škoda Fabia TDI).
Neoficiální pořadí po 1. rychlostní zkoušce: 1. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) 7:17,3 min 2. Loix – Chevallier (B, Fiat Grande Punto S2000) + 0,6 s 3. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 0,8 s 4. Navarra – D´Esposito (I, Fiat Grande Punto S2000) + 1,9 s 5. Garcia Ojeda – Barrabes (E, Fiat Grande Punto S2000) + 5,4 s 6. Isik – Özsenler (TR, Fiat Grande Punto S2000) + 9,1 s 7. Casier – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) + 9,5 s 8. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 12,0 s 9. Jean-Joseph – Boyere (F, Citroen C2 S1600) + 15,9 s 10. Fontana – Casazza (I, Fiat Grande Punto S2000) + 16,3 s Petr SKÁCEL tiskové středisko Barum rally Zlín
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?