Desetitisíce diváků tvořily kulisu úvodu Barum rally Zlín a hnaly vpřed svého miláčka Romana Krestu s navigátorem Petrem Grossem.
Posádka stáje Tescoma Rally Team skončila v první z patnácti rychlostních zkoušek čtrnáctá absolutně, třetí z českých dvojic a čtvrtá v kategorii Produkčních vozů. Devítikilometrový úsek vedl středem Zlína, mezi ostrými obrubníky a takzvanými Baťovými domky. Jezdci kličkovali i mezi autobusovými zastávkami.
Až zítra začne klasická „Barumka“. Posádky čekají zkoušky jako Pindula, atraktivní Slušovice, Halenkovice a Kudlovice. Soutěž je kromě ME a MMČR zařazena do nového šampionátu Intercontinental Rally Challenge, jemuž se pro jeho kvalitu začalo říkat malé mistrovství světa. Konkurence ve Zlíně tomu odpovídá.
Roman Kresta stejně jako Václav Pech jedou s vozy Mitsubishi Lance Evo 9, které připravují technici týmu Charouz Racing System, výhradního zástupce společnosti Mitsubishi Motors a Ralliart pro Českou republiku.
Roman Kresta: „Jsem překvapený časy soupeřů s vozy nové kategorie S2000. Čekal jsem, že budou rychlí, nicméně nad výsledkem městské rychlostní zkoušky přemýšlím, kde vznikl tak velký rozdíl. Sám jsem jel naplno s tím, abych neudělal zbytečnou chybu. Náš čas je ale špatný. Trápí mě sice nějaká viroza, přes den jsem mě horečku, ale i tak mě výsledek udivil. Jsme ale teprve na začátku soutěže, tak doufám, že v obou následujících dnech se nám povede lépe.“
Výsledky, Barum rally Zlín po 1. z 15 RZ 1. Vouilloz (Fr./Peugeot 207 S2000) 7:17,3 2. Loix (Belg./Fiat Grande Punto S2000) -0,6 3. Travaglia (It./ Fiat Grande Punto S2000) -0,8 4. Navarra (It./ Fiat Grande Punto S2000) -1,9 5. Ojeda (Špa./Peugeot 207 S2000) -5,4 6. Volf (Mitsubishi Lancer Evo 9) -7,1 7. Isik (Tur./Fiat Grande Punto S2000) -9,1 8. Joge (Švéd./Peugeot 207 S2000) -9,3 9. Casier (Belg./Peugeot 207 S2000) -9,5 10. Pech (Mitsubishi Lancer Evo 9) -12.0 14. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) 17,2 BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?