Desetitisíce diváků tvořily kulisu úvodu Barum rally Zlín a hnaly vpřed svého miláčka Romana Krestu s navigátorem Petrem Grossem.
Posádka stáje Tescoma Rally Team skončila v první z patnácti rychlostních zkoušek čtrnáctá absolutně, třetí z českých dvojic a čtvrtá v kategorii Produkčních vozů. Devítikilometrový úsek vedl středem Zlína, mezi ostrými obrubníky a takzvanými Baťovými domky. Jezdci kličkovali i mezi autobusovými zastávkami.
Až zítra začne klasická „Barumka“. Posádky čekají zkoušky jako Pindula, atraktivní Slušovice, Halenkovice a Kudlovice. Soutěž je kromě ME a MMČR zařazena do nového šampionátu Intercontinental Rally Challenge, jemuž se pro jeho kvalitu začalo říkat malé mistrovství světa. Konkurence ve Zlíně tomu odpovídá.
Roman Kresta stejně jako Václav Pech jedou s vozy Mitsubishi Lance Evo 9, které připravují technici týmu Charouz Racing System, výhradního zástupce společnosti Mitsubishi Motors a Ralliart pro Českou republiku.
Roman Kresta: „Jsem překvapený časy soupeřů s vozy nové kategorie S2000. Čekal jsem, že budou rychlí, nicméně nad výsledkem městské rychlostní zkoušky přemýšlím, kde vznikl tak velký rozdíl. Sám jsem jel naplno s tím, abych neudělal zbytečnou chybu. Náš čas je ale špatný. Trápí mě sice nějaká viroza, přes den jsem mě horečku, ale i tak mě výsledek udivil. Jsme ale teprve na začátku soutěže, tak doufám, že v obou následujících dnech se nám povede lépe.“
Výsledky, Barum rally Zlín po 1. z 15 RZ 1. Vouilloz (Fr./Peugeot 207 S2000) 7:17,3 2. Loix (Belg./Fiat Grande Punto S2000) -0,6 3. Travaglia (It./ Fiat Grande Punto S2000) -0,8 4. Navarra (It./ Fiat Grande Punto S2000) -1,9 5. Ojeda (Špa./Peugeot 207 S2000) -5,4 6. Volf (Mitsubishi Lancer Evo 9) -7,1 7. Isik (Tur./Fiat Grande Punto S2000) -9,1 8. Joge (Švéd./Peugeot 207 S2000) -9,3 9. Casier (Belg./Peugeot 207 S2000) -9,5 10. Pech (Mitsubishi Lancer Evo 9) -12.0 14. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) 17,2 BPA
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?