BARUM RALLY ZLÍN - TISKOVÁ KONFERENCE: Přinášíme vám první ohlasy z oficiální tiskové konference před startem Barum Rally Zlín
Miloslav Regner, ředitel Barum Rally Zlín: „Soutěž je stoprocentně připravena. Věřím, že to bude zážitek nejen pro 104 převzatých posádek, ale také pro všechny návštěvníky a fanoušky. Hodnocení, jak se nám podařilo soutěž uspořádat, nechám na každém z vás a doufám, že bude jen příznivé.“
Andrea Navarra (ABARTH SPA): „Ve Zlíně pojedeme poprvé. Bude to velmi obtížný závod, hodně bude záležet na podmínkách. Určitě bude raději, pokud bude převládat slunečné počasí, naopak v případě deště bude závod nesmírně náročný.
Na závod jsme se připravovali v okolí Zlína od neděle, absolvovali jsme jednodenní test a doufám, že se nám podařilo najít vhodné nastavení.
Proti italským asfaltovým závodům se však nedomnívám, že startovní číslo jedna na dveřích našeho fiatu bude výhodou. Na zkouškách je řada blátivých míst, takže se obávám, že v lesních partiích budu čistit trať. Ale situace se může měnit kvůli počasí velmi rychle. Proto je těžké něco předpovídat. Ve výčtu favoritů však nemohu zapomenout na domácí jezdce, výhodu mají také ti, kteří v minulosti ve Zlíně startovali.
Už včerejší trénink superspeciálky naznačil, že soutěž bude výtečně organizována a doufám, že na prvních ostrých kilometrech nás přijde povzbudit hodně diváků.“
Nicolas Vouilloz (Peugeot Sport Espaňa): „V okolí Zlína jsem našel rychlou a technicky náročnou trať. Střídají se širší rychlé úseky, často se ale jede v i úzkých lesních pasážích. Start na této soutěži pro mě bude obrovskou výzvou. Maximálně spokojen budu s umístěním na prvních třech místech, ale i výsledek mezi první pětkou bude dobrý. Prvořadým cílem však bude soutěž dokončit.“
Roman Kresta (Tescoma Rally Team): „Očekávám nesmírně náročný závod a zajímavé srovnání s vozy specifikace S2000, kterých se na startu sešlo velmi mnoho. Už během seznamovacích jízd pršelo, takže počasí může soutěž hodně ovlivnit. Až ostré kilometry jasně ukáží, jak na tom v porovnání se zahraniční konkurencí budeme.
Všichni zahraniční konkurenti jsou špičkoví a tři tréninkové průjezdy rychlostních zkoušek jim budou stačit k maximálnímu výkonu.“
Tomáš PLACHÝ tiskové středisko Barum rally Zlín
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?