BARUM RALLY ZLÍN - TISKOVÁ KONFERENCE: Přinášíme vám první ohlasy z oficiální tiskové konference před startem Barum Rally Zlín
Miloslav Regner, ředitel Barum Rally Zlín: „Soutěž je stoprocentně připravena. Věřím, že to bude zážitek nejen pro 104 převzatých posádek, ale také pro všechny návštěvníky a fanoušky. Hodnocení, jak se nám podařilo soutěž uspořádat, nechám na každém z vás a doufám, že bude jen příznivé.“
Andrea Navarra (ABARTH SPA): „Ve Zlíně pojedeme poprvé. Bude to velmi obtížný závod, hodně bude záležet na podmínkách. Určitě bude raději, pokud bude převládat slunečné počasí, naopak v případě deště bude závod nesmírně náročný.
Na závod jsme se připravovali v okolí Zlína od neděle, absolvovali jsme jednodenní test a doufám, že se nám podařilo najít vhodné nastavení.
Proti italským asfaltovým závodům se však nedomnívám, že startovní číslo jedna na dveřích našeho fiatu bude výhodou. Na zkouškách je řada blátivých míst, takže se obávám, že v lesních partiích budu čistit trať. Ale situace se může měnit kvůli počasí velmi rychle. Proto je těžké něco předpovídat. Ve výčtu favoritů však nemohu zapomenout na domácí jezdce, výhodu mají také ti, kteří v minulosti ve Zlíně startovali.
Už včerejší trénink superspeciálky naznačil, že soutěž bude výtečně organizována a doufám, že na prvních ostrých kilometrech nás přijde povzbudit hodně diváků.“
Nicolas Vouilloz (Peugeot Sport Espaňa): „V okolí Zlína jsem našel rychlou a technicky náročnou trať. Střídají se širší rychlé úseky, často se ale jede v i úzkých lesních pasážích. Start na této soutěži pro mě bude obrovskou výzvou. Maximálně spokojen budu s umístěním na prvních třech místech, ale i výsledek mezi první pětkou bude dobrý. Prvořadým cílem však bude soutěž dokončit.“
Roman Kresta (Tescoma Rally Team): „Očekávám nesmírně náročný závod a zajímavé srovnání s vozy specifikace S2000, kterých se na startu sešlo velmi mnoho. Už během seznamovacích jízd pršelo, takže počasí může soutěž hodně ovlivnit. Až ostré kilometry jasně ukáží, jak na tom v porovnání se zahraniční konkurencí budeme.
Všichni zahraniční konkurenti jsou špičkoví a tři tréninkové průjezdy rychlostních zkoušek jim budou stačit k maximálnímu výkonu.“
Tomáš PLACHÝ tiskové středisko Barum rally Zlín
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?