Mezi účastníky netrpělivě očekávaného 37. ročníku automobilové soutěže Barum rally Zlín nechybí ani okruhový specialista Tomáš Kostka. Zlínský závodník, který před rokem mile potěšil 11. místem v absolutním pořadí, opět pojede s navigátorem Janem Krečmanem v Mitsubishi Lancer Evo IX od KIT Racingu.
"Většinou závodím v cizině, ale moji sponzoři mají zájem na tom, abych se aspoň jednou objevil doma. Proto jsem si vybral Barumku, která je ideální příležitostí," vysvětluje Kostka.
Do rallyového speciálu se vrací po roční přestávce. Naposled závodil loni na Barumce. Ale za velký handicap to nepovažuje. "Na jaře jsem v Bělé pod Bezdězem testoval Suzuki Swift, navíc v závodních autech sedím poměrně často," připomněl.
Ve skvělé konkurenci na zopakování loňského jedenáctého místa nemyslí. Ale to neznamená, že nezkusí potrápit favority. "Mojí výhodou je, že pojedu bez tlaku. Na rozdíl od většiny soupeřů nepotřebuji získat žádné body. Závod si chci užít," podotkl.
Nové mitsubishi testoval dvakrát a byl jím nadšen. Proto už se nemůže dočkat, až opustí startovní rampu. "Auto mi sedlo do ruky, na závod se moc těším," naznačil Kostka. Tisková zpráva Barum Rally Zlín
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?