Silnou pozici může mít na předním místech letošního ročníku Barum rally Zlín belgický rallysport. Do role žhavého kandidáta na prvenství můžeme směle pasoval Freddyho Loixe (Fiat), překvapit může i jeho krajan Bernd Casier (Peugeot).
Bývalý tovární jezdec Mitsubishi Freddy Loix naskočil do seriálu IRC při domácí Ypres Rally. Pouze defekt ho vyřadil z boje o přední umístění, při premiéře s fiatem na Madeiře stávkovala technika. Po absolvování seznamovacích jízd však neskrýval optimismus: „Tratě jsou těžké, o tom není pochyb, ale mnohem více mi připomínají Belgii než tomu bylo na Madeiře. Budu zde startovat poprvé, což sebou může nést určitá rizika, ale přesto bych rád dosáhl na stupně vítězů.“
Právě uklouzaný povrch, vytahaná šotolina a uskákaný asfalt jsou věci, které může Loix snáze akceptovat než jeho konkurenti. „Nebránil bych se ani dešti, i když kvůli divákům bude určité lepší slunečné počasí. Právě vaše soutěž je diváckou kulisou proslulá,“ uvedl Loix.
Také Bernd Casier, pilotující vůz Peugeot 207 S2000 týmu Kronos, nebyl tratěmi příliš zaskočen. „Určitě jsou hodně specifické, úzké, často se jede v blízkosti stromů. Ale i tak doufám, že zde dokážeme být dostatečně konkurenceschopní. Hlavním cílem je však načerpat zkušenosti pro příští ročník, tedy rád bych spatřil cílovou rampu,“ zhodnotil tratě Belgičan.
„Umístění v bodované osmičce by bylo velmi dobré, uvidíme však, jak rychlí dokáží být domácí jezdci, které příliš neznám,“ dodal loňský účastník světového juniorského šampionátu. Tisková zpráva Barum Rally Zlín
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?