Silnou pozici může mít na předním místech letošního ročníku Barum rally Zlín belgický rallysport. Do role žhavého kandidáta na prvenství můžeme směle pasoval Freddyho Loixe (Fiat), překvapit může i jeho krajan Bernd Casier (Peugeot).
Bývalý tovární jezdec Mitsubishi Freddy Loix naskočil do seriálu IRC při domácí Ypres Rally. Pouze defekt ho vyřadil z boje o přední umístění, při premiéře s fiatem na Madeiře stávkovala technika. Po absolvování seznamovacích jízd však neskrýval optimismus: „Tratě jsou těžké, o tom není pochyb, ale mnohem více mi připomínají Belgii než tomu bylo na Madeiře. Budu zde startovat poprvé, což sebou může nést určitá rizika, ale přesto bych rád dosáhl na stupně vítězů.“
Právě uklouzaný povrch, vytahaná šotolina a uskákaný asfalt jsou věci, které může Loix snáze akceptovat než jeho konkurenti. „Nebránil bych se ani dešti, i když kvůli divákům bude určité lepší slunečné počasí. Právě vaše soutěž je diváckou kulisou proslulá,“ uvedl Loix.
Také Bernd Casier, pilotující vůz Peugeot 207 S2000 týmu Kronos, nebyl tratěmi příliš zaskočen. „Určitě jsou hodně specifické, úzké, často se jede v blízkosti stromů. Ale i tak doufám, že zde dokážeme být dostatečně konkurenceschopní. Hlavním cílem je však načerpat zkušenosti pro příští ročník, tedy rád bych spatřil cílovou rampu,“ zhodnotil tratě Belgičan.
„Umístění v bodované osmičce by bylo velmi dobré, uvidíme však, jak rychlí dokáží být domácí jezdci, které příliš neznám,“ dodal loňský účastník světového juniorského šampionátu. Tisková zpráva Barum Rally Zlín
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?