Tovární stáj ABARTH & C. SPA (Fiat) - lídr šampionátu IRC v hodnocení značek se bude snažit v okolí Zlína udržet svou vedoucí pozici.
Proti konkurenčnímu Peugeotu to bude mít hodně složité. Přece jen žádný z jejich reprezentantů není vyloženě asfaltovým pilotem, dvojnásobný vítěz Barum rally Zlín Renato Travaglia zase bude za volantem Fiatu Punto Abarth S2000 debutovat.
Ohlasy některých jezdců italské značky v servisnjí zóně během čtvrtečního shakedownu:
Andrea Navarra: „Tratě nejsou z mého pohledu moc optimální. Úzké, na řadě míst je vytaháno množství bláta. Tyto podmínky nemám moc rád.“
Anton Alén: „Na asfaltu budu startovat teprve podruhé v kariéře, takže to bude nesmírně náročný závod. Mým cílem je najet co nejvíce asfaltových kilometrů, což bude značit mnoho cenných zkušeností do budoucnosti.“
Renato Travaglia: „S autem jsem se seznamoval teprve na testu v okolí Zlína a na trati shakedownu. To může být můj mírný handicap, naopak mohu profitovat ze znalosti tratí. Řada pasáží je shodných s rokem 2005. Do závodu nepůjdu po hlavě, ale rád bych postupně zrychloval.“
Volkan Isik: „Zdejší tratě jsou naprosto odlišné od toho, na co jsem z Turecka zvyklý. Velmi často se mění podmínky, každá zatáčka vás může něčím překvapit. Čeká nás hodně těžká soutěž. Budu rád, pokud náš výkon bude stačit na body.“
V zázemí továrního týmu ABARTH bude moci znalý fanoušek najít i další dvě osobnosti rallysportu. Jednak nedávného vítěze Madeiry Giandomenica Bassa, ale zejména otce Antona Aléna, legendárního finského soutěžáka a dlouholetého továrního jezdce Fiatu a Lancie Markku Aléna. Tisková zpráva Barum Rally Zlín
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?