Tovární stáj ABARTH & C. SPA (Fiat) - lídr šampionátu IRC v hodnocení značek se bude snažit v okolí Zlína udržet svou vedoucí pozici.
Proti konkurenčnímu Peugeotu to bude mít hodně složité. Přece jen žádný z jejich reprezentantů není vyloženě asfaltovým pilotem, dvojnásobný vítěz Barum rally Zlín Renato Travaglia zase bude za volantem Fiatu Punto Abarth S2000 debutovat.
Ohlasy některých jezdců italské značky v servisnjí zóně během čtvrtečního shakedownu:
Andrea Navarra: „Tratě nejsou z mého pohledu moc optimální. Úzké, na řadě míst je vytaháno množství bláta. Tyto podmínky nemám moc rád.“
Anton Alén: „Na asfaltu budu startovat teprve podruhé v kariéře, takže to bude nesmírně náročný závod. Mým cílem je najet co nejvíce asfaltových kilometrů, což bude značit mnoho cenných zkušeností do budoucnosti.“
Renato Travaglia: „S autem jsem se seznamoval teprve na testu v okolí Zlína a na trati shakedownu. To může být můj mírný handicap, naopak mohu profitovat ze znalosti tratí. Řada pasáží je shodných s rokem 2005. Do závodu nepůjdu po hlavě, ale rád bych postupně zrychloval.“
Volkan Isik: „Zdejší tratě jsou naprosto odlišné od toho, na co jsem z Turecka zvyklý. Velmi často se mění podmínky, každá zatáčka vás může něčím překvapit. Čeká nás hodně těžká soutěž. Budu rád, pokud náš výkon bude stačit na body.“
V zázemí továrního týmu ABARTH bude moci znalý fanoušek najít i další dvě osobnosti rallysportu. Jednak nedávného vítěze Madeiry Giandomenica Bassa, ale zejména otce Antona Aléna, legendárního finského soutěžáka a dlouholetého továrního jezdce Fiatu a Lancie Markku Aléna. Tisková zpráva Barum Rally Zlín
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?