Již jen několik hodin zbývá do startu nejočekávanější rally u nás. Slavná Barum rally Zlín letos nabídne nejkvalitnější startovní pole v historii, přesto Mirka Levoru čeká ve skupině A5 tradiční sestava soupeřů.
Mirek Levora před vrcholem sezóny provedl krátký test, hlavně proto, aby se opět rychle dostal do závodního tempa: "Před Barum Rally proběhly jen standardní testy. Oprášil jsem helmu, rukavice, trochu jsme si pohráli s nastavením vozu, zajeli nové brzdové destičky… S vozem jsem byl spokojen, tak věřím, že tomu tak bude i na zlínských tratích." Přestože už Mirek vzhlíží ke startu soutěže s tím, že chce co nejvíc potrápit své soupeře ve třídě, hlavní cíl zůstává jasný: dojet do cíle, posbírat další zkušenosti pokud možno, co nejlépe bodovat. "Startoval jsem zde již dvakrát a pokaždé jsem pro technické závady skončil v prvních erzetách. Na Barum jedu s cílem získat co nejvíce nových zkušeností a pokusit se o co nejlepší výsledek. Rád bych se po této soutěži udržel v první trojce šampionátu třídy A5 a tomu podřídím i taktiku."
K délce a obtížnosti rally přistupuje Mirek Levora s respektem: "Trať jsme si projeli a musím konstatovat, že erzety jsou až na výjimky (Slušovická RZ), velice hezké, technické a náročné jako v každém ročníku."
Do Škody Fabie se startovním číslem 96 usedne opět na místo spolujezdce Pavla Třebínová. Mirek totiž stále řeší otázku obsazení postu stálého navigátora: "V současné době nemám stálého spolujezdce a jet tak náročnou soutěž s novým spolujezdcem by nemuselo být ideální volbou. A proto po naší vzájemné spolupráci z Horácké rally jsem byl rád, že Pavlína má čas a mohu tak jet na Barum rally se spolujezdcem, se kterým už mám nějakou tu zkušenost."
Barum rally Zlín startuje v pátek večer diváckou superspeciálkou ve Zlíně a na cílové rampě uvidíme první vůz v neděli v 15,55 hod.
Miloš Rybář Foto: Luděk Jánoš, Tomáš Němec
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?