Již jen několik hodin zbývá do startu nejočekávanější rally u nás. Slavná Barum rally Zlín letos nabídne nejkvalitnější startovní pole v historii, přesto Mirka Levoru čeká ve skupině A5 tradiční sestava soupeřů.
Mirek Levora před vrcholem sezóny provedl krátký test, hlavně proto, aby se opět rychle dostal do závodního tempa: "Před Barum Rally proběhly jen standardní testy. Oprášil jsem helmu, rukavice, trochu jsme si pohráli s nastavením vozu, zajeli nové brzdové destičky… S vozem jsem byl spokojen, tak věřím, že tomu tak bude i na zlínských tratích." Přestože už Mirek vzhlíží ke startu soutěže s tím, že chce co nejvíc potrápit své soupeře ve třídě, hlavní cíl zůstává jasný: dojet do cíle, posbírat další zkušenosti pokud možno, co nejlépe bodovat. "Startoval jsem zde již dvakrát a pokaždé jsem pro technické závady skončil v prvních erzetách. Na Barum jedu s cílem získat co nejvíce nových zkušeností a pokusit se o co nejlepší výsledek. Rád bych se po této soutěži udržel v první trojce šampionátu třídy A5 a tomu podřídím i taktiku."
K délce a obtížnosti rally přistupuje Mirek Levora s respektem: "Trať jsme si projeli a musím konstatovat, že erzety jsou až na výjimky (Slušovická RZ), velice hezké, technické a náročné jako v každém ročníku."
Do Škody Fabie se startovním číslem 96 usedne opět na místo spolujezdce Pavla Třebínová. Mirek totiž stále řeší otázku obsazení postu stálého navigátora: "V současné době nemám stálého spolujezdce a jet tak náročnou soutěž s novým spolujezdcem by nemuselo být ideální volbou. A proto po naší vzájemné spolupráci z Horácké rally jsem byl rád, že Pavlína má čas a mohu tak jet na Barum rally se spolujezdcem, se kterým už mám nějakou tu zkušenost."
Barum rally Zlín startuje v pátek večer diváckou superspeciálkou ve Zlíně a na cílové rampě uvidíme první vůz v neděli v 15,55 hod.
Miloš Rybář Foto: Luděk Jánoš, Tomáš Němec
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?