Po úvodních dvou startech v Mexiku a Argentině a kratší závodní pauze v kalendáři PWRC míří Štěpán Vojtěch za další soutěží mistrovství světa v rallye, tentokrát na Nový Zéland.
Tady startuje na přelomu srpna a září jedenáctý závod seriálu MS v rallye. Ten je taktéž součástí šampionátu produkčních vozů, jehož se posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ tento rok účastní.
Více než tříměsíční závodní pauza následovala po poslední absolvované soutěži, kterou byla květnová Argentinská rallye. Tu vyplnila posádka prací na kondičce i krátkým testováním. „Během léta jsme průběžně pracovali na fyzičce a před měsícem jsme absolvovali také jeden test na asfaltu,“ přibližuje letní přípravu Štěpán Vojtěch. „Už se ale těším, až vpluji do závodního tempa, jelikož přestávka to byla opravdu vcelku dlouhá,“ dodává.
Pro jediné české zástupce ve startovním poli půjde na 38. ročníku této zámořské soutěže hned o dvojitou premiéru. Kromě účasti samotné, usedne liberecký pilot poprvé i do zbrusu nového mitsubishi, od něhož si slibuje hlavně spolehlivost. „Především doufáme, že vůz bude fungovat bez problémů, tak abychom se vyvarovali problémů, které nás provázely na předchozích závodech,“ vysvětluje Štěpán Vojtěch.
Třídenní klání u protinožců se opět, stejně jako v loňském roce, odehraje v oblasti Waikato, s centrem rallye ve městě Hamilton. Svým profilem by trať měla českému jezdci dle jeho slov sedět. „Charakterem by nám měla vyhovovat výrazně lépe než Argentina. Mělo by se jednat sice o vcelku rychlou šotolinu, ale bez takových nástrah, na které jsme narazili právě v Argentině či Mexiku. Doufám, že nám tyto podmínky budou vyhovovat a my se opět posuneme blíž k těm nejrychlejším,” komentuje podmínky Štěpán ještě před svým středečním odletem na Novozélandskou rallye, která je mnohými jezdci považována za jednu z nejhezčích v celém šampionátu.
Startovní listina nabízí opět pestrý výčet jezdců. Loňský vítěz Novozélandské rallye mezi produkčními speciály Fin Latvala se sice letos v této kategorii nepředstaví, ale na start se zde po třech dlouhých letech postaví jiný zajímavý soupeř, Brit Alister McRae. „Srovnání s McRaem, který startuje ve skupině N4, bude hodně zajímavé. Každopádně konkurence je letos výrazná v celém šampionátu, a ani tady to nebude výjimkou, “ upozorňuje Vojtěch. Účastníky prověří ve třech soutěžních dnech celkem osmnáct měřených úseků o souhrnné délce více než 350 kilometrů. Úplně ten úvodní z nich, který soutěž otevře, je na programu v pátek 31. srpna po deváté hodině ranní místního času. Ještě před tím, pak nabídne první srovnání časů čtvrteční shakedown. Tisková zpráva OMV Bixxol Rally Teamu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?