Po úvodních dvou startech v Mexiku a Argentině a kratší závodní pauze v kalendáři PWRC míří Štěpán Vojtěch za další soutěží mistrovství světa v rallye, tentokrát na Nový Zéland.
Tady startuje na přelomu srpna a září jedenáctý závod seriálu MS v rallye. Ten je taktéž součástí šampionátu produkčních vozů, jehož se posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ tento rok účastní.
Více než tříměsíční závodní pauza následovala po poslední absolvované soutěži, kterou byla květnová Argentinská rallye. Tu vyplnila posádka prací na kondičce i krátkým testováním. „Během léta jsme průběžně pracovali na fyzičce a před měsícem jsme absolvovali také jeden test na asfaltu,“ přibližuje letní přípravu Štěpán Vojtěch. „Už se ale těším, až vpluji do závodního tempa, jelikož přestávka to byla opravdu vcelku dlouhá,“ dodává.
Pro jediné české zástupce ve startovním poli půjde na 38. ročníku této zámořské soutěže hned o dvojitou premiéru. Kromě účasti samotné, usedne liberecký pilot poprvé i do zbrusu nového mitsubishi, od něhož si slibuje hlavně spolehlivost. „Především doufáme, že vůz bude fungovat bez problémů, tak abychom se vyvarovali problémů, které nás provázely na předchozích závodech,“ vysvětluje Štěpán Vojtěch.
Třídenní klání u protinožců se opět, stejně jako v loňském roce, odehraje v oblasti Waikato, s centrem rallye ve městě Hamilton. Svým profilem by trať měla českému jezdci dle jeho slov sedět. „Charakterem by nám měla vyhovovat výrazně lépe než Argentina. Mělo by se jednat sice o vcelku rychlou šotolinu, ale bez takových nástrah, na které jsme narazili právě v Argentině či Mexiku. Doufám, že nám tyto podmínky budou vyhovovat a my se opět posuneme blíž k těm nejrychlejším,” komentuje podmínky Štěpán ještě před svým středečním odletem na Novozélandskou rallye, která je mnohými jezdci považována za jednu z nejhezčích v celém šampionátu.
Startovní listina nabízí opět pestrý výčet jezdců. Loňský vítěz Novozélandské rallye mezi produkčními speciály Fin Latvala se sice letos v této kategorii nepředstaví, ale na start se zde po třech dlouhých letech postaví jiný zajímavý soupeř, Brit Alister McRae. „Srovnání s McRaem, který startuje ve skupině N4, bude hodně zajímavé. Každopádně konkurence je letos výrazná v celém šampionátu, a ani tady to nebude výjimkou, “ upozorňuje Vojtěch. Účastníky prověří ve třech soutěžních dnech celkem osmnáct měřených úseků o souhrnné délce více než 350 kilometrů. Úplně ten úvodní z nich, který soutěž otevře, je na programu v pátek 31. srpna po deváté hodině ranní místního času. Ještě před tím, pak nabídne první srovnání časů čtvrteční shakedown. Tisková zpráva OMV Bixxol Rally Teamu
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?