Anton Alen, syn světově proslulé hvězdy soutěžního nebe Markko Alena, byl jmenován druhým továrním jezdcem týmu Fiat Abarth pro nadcházející Barum Rally Zlín, která bude ale jeho teprve druhou asfaltovou soutěží kariéry. Letos už vyhrál Ruskou Rally, ale na českém asfaltu si nejvyšší cíle nedává.
Mladý Fin startoval na asfaltu pouze jednou, v Itálii se zúčastnil malého podniku s autem skupiny N. „Bylo to velmi dávno a těžko už si něco vybavuji," vzpomíná Alen. "Tenhle závod pro mě tudíž bude největší zkušeností této sezóny. Jízda na asfaltu je jako jiný sport. Ale těším se, až získám nové zkušenosti a samozřejmě doufám, že vše dobře dopadne."
“Je to pro mě velice vzrušující, protože do tohoto závodu nejdeme s žádnou reálnou představou, jak se nám bude dařit," řekl Alen. „Není tu vyvíjen tlak udělat žádný požadovaný výsledek. Vím, že soupeři v Česku budou velice kvalitní, proto neočekáváme boj se špičkou. Pokud se nám podaří proniknout do Top 10, bude to pro nás úspěch, ale náš hlavní cíl je získat nové zkušenosti s tímto povrchem."
Jeho slavný otec Markko Alen dodává: „Myslím si, že Anton má velký potenciál stát se velmi dobrým asfaltovým jezdcem, ale potřebuje nasbírat ještě více zkušeností."
Barum Rally Zlín odstartuje v pátek 24. srpna slavnostním zahájením a večerní superspeciálkou.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?