Fantastického úspěchu dosáhla posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC v Německé rallye, která je součástí světového šampionátu v automobilových soutěžích.
Česká posádka dokázala v neděli uhájit pátou pozici, kterou vybojovala v prvních dvou etapách soutěže. Velmi dramatická koncovka soutěže, ve které rozhodovala o umístěních na bodovaných pozicích až závěrečná rychlostní zkouška, skončila ve prospěch Jana a Filipa, neboť v cíli soutěže měli náskok na bývalého světového šampióna Pettera Solberga 7,6 vteřiny. Právě s Petterem Solbergem a Toni Gardemeisterem sváděl Jan Kopecký úžasný souboj v nedělní etapě. Největší radost nakonec zavládla v servisním zázemí Czech Rally Teamu Kopecký, neboť pátou pozicí dosáhl Jan Kopecký svého nejlepšího umístění v Německé rallye a vyrovnal i své nejlepší umístění v soutěži zařazené do světového mistrovství.
Skvělý výkon potvrzuje ztráta Jana Kopeckého pouhých 0,53 vteřiny na kilometr rychlostní zkoušky na absolutního vítěze Německé rallye.
"Jsem šťastný, že se nám podařilo dokončit Německou rallye na výborné páté pozici. Závod nebyl vůbec jednoduchý a museli jsme jet velmi rychle od úvodní rychlostní zkoušky až do cíle. Podařilo se nám ustát i útok našich soupeřů v nedělní etapě a i ve velmi vysokém tempu jsme se vyvarovali chyb. Soutěž jsem si maximálně užíval, neboť jsme sváděli během všech tří etap vynikající souboje se špičkovými piloty. Ani jeden z nás nemohl zvolnit, neboť by okamžitě jeho zaváhání využili ostatní jezdci. Máme za sebou krásný a dramatický závod, ze kterého jsme nakonec vytěžili maximum možného.
Do Německa jsem odjížděl s jednoznačným cílem, kterým byl zisk bodovaného umístění. Cíl jsme splnili jako tým, který odvedl od testu před soutěží až po závěrečný servis stoprocentní práci. Členům týmu patří velké uznání a poděkování, neboť na výborném výsledku mají všichni obrovský podíl. Maximální poděkování patří též společnosti Škoda Auto a.s., za důvěru a podporu nejenom na této soutěži ," zhodnotil Německou rallye jezdec Jan Kopecký.
"Z Německa si odvážíme čtyři světové body a s výsledkem můžeme být pochopitelně nadmíru spokojeni. Bylo skvělé porovnávat po celou soutěž naše časy s absolutní světovou špičkou.
Samozřejmě jsme vnímali obrovskou podporu našich fanoušků v Německu. Na většině rychlostních zkoušek jsme se cítili opravdu jako doma. Velké poděkování patří fanouškům stejně jako všem ostatním, kteří se na výborném výsledku podíleli," doplnil Filip Schovánek.
"V prvé řadě bych rád poděkoval všem, kteří se na našem startu v Německé rallye podíleli. Díky tomu jsem mohl prožít neuvěřitelně dramatickou, krásnou, ale pro nás i velmi úspěšnou soutěž.
Z Německé rallye jsme si chtěli odvézt bodované umístění a celý tým již od dvoudenního testu před soutěží pro úspěch dělal maximum.
Jan s Filipem od první rychlostní zkoušky nasadili vynikající tempo, bez kterého by neměli žádnou šanci na úspěch. Páté místo není v žádném případě náhodným výsledkem, ale pro skvělý úspěch si musela naše dvojice dojet soustředěným výkonem na hranici možností. Perfektně zvládli i útok soupeřů, kteří v neděli své tempo ještě vystupňovali. Přesto se Jan s Filipem nedopustili žádné chyby a spolu se špičkovou prací celého týmu si tento výsledek plně zasloužili a jednoznačně tím potvrdili svoji příslušnost ke světové špičce," dodal Josef Kopecký.
Umístění posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek v Německé rallye: RZ1 (19.79 km) 11.místo +24.8 RZ2 (23.04 km) 8.místo +16.5 RZ3 (21.47 km) 10.místo +19.3 RZ4 (19.79 km) 10.místo +12.8 RZ5 (23.04 km) 7.místo +5.9 RZ6 (21.47 km) 8.místo +15.4 RZ7 (16.37 km) 4.místo +5.7 RZ8 (19.00 km) 9.místo +12.0 RZ9 (16.51 km) 7.místo +11.1 RZ10 (30.55 km) 7.místo +28.2 RZ11 (16.37 km) 6.místo +1.6 RZ12 (19.00 km) 6.místo +11.8 RZ13 (16.51 km) 8.místo +7.6 RZ14 (30.55 km) 7.místo +13.9 RZ15 (11.14 km) 6.místo +7.3 RZ16 (18.08 km) 7.místo +13.3 RZ17 (4.37 km) 4.místo +2.7 RZ18 (11.14 km) 5.místo +8.6 RZ19 (18.08 km) 7.místo +16.6 CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?