ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - ZÁVĚR: Ano je to tak. Už šesté vítězství v řadě si zde připsal Sebastien Loeb s Citroënem. Největším soupeřem mu byl snad jen Duval v prvním dni soutěže. Jinak tento Alsasan bez větších problémů potvrdil svou pozici na asfaltových závodech.
Poslední etapa dne začala patnáctou rychlostní zkouškou. Ta potvrdila, že bojovat se bude až do samotného vyhlášení vítězů v Trier. Nejrychlejší čas zaznamenal Francois Duval před Atkinsonem ze Subaru. Třetí pozici si pohlídal Grönholm a zmenšil tak svou ztrátu na zatím vedoucího Loeba. Ten skončil až sedmý, ale stále vede. Za Grönholmem dojel Solberg a drží prozatímní sedmou příčku. V boji o páté místo se opět měnilo pořadí, to když Gardemeister zajel našeho Kopeckého. Ale v celkovém pořadí na něj má k dobru pouhých šest desetin. Až za naším Kopeckým dojel Fin Hirvonen, kterému se stupně vítězů pomalu ztrácí. Mezi juniory si třetí příčkou upevnil průběžné vedení náš Prokop. Na začátek dnešního programu nebude rád vzpomínat Xavier Pons, službu mu vypověděl motor jeho Imprezy WRC a musel ze závodu odstoupit.
Druhou dnešní RZ vyhrál Belgičan Duval, avšak o pouhou jednu desetinu před vedoucím mužem seriálu Grönholmem. Třetí pozici vybojoval Francouz Loeb. Český jezdec Jan Kopecký byl sedmý a vzdaluje se mu nejen Gardemeister, ale přibližuje se mu i Petter Solberg, který byl v této zkoušce čtvrtý, těsně před Gardemeisterem. Jak Honza sám řekl, jede na jistotu. Velká smůla potkala Chrise Atkinsona, po ztrátě osmi minut v první etapě dnes boural a ztratil naděje na slušné umístění. Mezi juniory si vedoucí pozici udržel Prokop, druhý je Aava a třetí Rautenbach.
Sedmnáctý rychlostní test patřil opět Duvalovi, druhé místo zopakoval Grönholm. Třetí čas patřil Solbergovi a čtvrtou pozici vybojoval Loeb. Jan Kopecký skončil pátý a stáhl několik vteřin na Gardemeistera. Ten byl až osmý, ale pátou pozici uhájil. Těsně za Kopeckým přijel do cíle RZ Hirovnen a jeho sen o medailovém postavení se pomalu rozplývá. Juniorské kategorii vládl znovu náš Prokop a jeho celkové vítězství je téměř jasná věc.
Předposlední test čekal jezdce na trati Dhrontal. První tři pozice zůstali beze změny, a tak opět dominovalo trio Duval, Grönholm a Loeb. V celkovém pořadí se tedy žádné změny nekonaly. Zato radost nám udělal Honza Kopecký, dojel pátý a kvůli defektu Gardemeistera se před něj posunul i v průběžné klasifikaci. Fin před sebe pustil i Solberga a klesla na celkové sedmé místo. Dvojka továrního Fordu Hirvonen se už zřejmě smířil se čtvrtou pozicí, byl sedmý a na bronzové umístění opět ztratil.
Na konec celého víkendu piloti zavítali na Moselwein, tuto 18 km dlouho trať nejrychleji proletěl Duval na soukromé Xsaře WRC. Druhý byl o páté místo bojující Solberg a třetí vedoucí Loeb. Tomu toto umístění stačilo a celkově tak získal už svůj šestý titul z místní rally. Čtvrtý Gardemeister své zaváhání už nenapravil a celkově skončil sedmý. Velkou smůlu měl Grönholm, vylétl z trati a dojel až třináctý. To se projevilo na konečném pořadí, na druhé místo se dostal Duval a třetí pozici získal Hirvonen. Celkově mu tedy patří čtvrtá příčka. Kopecký byl sedmý a pojistil si páté místo. Tím tak vyrovnal své maximum z loňské Katalánské rally. Pro Honzu to je velký úspěch, zvlášť po havárii v minulém závodě. Nadmíru spokojený může být i Martin Prokop, který celý závodní víkend kontroloval vedoucí pozici a po zásluze se stal šampionem mezi juniory. Oba čeští jezdci tak potvrdili, že na asfaltu opravdu umí.
výsledková listina
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?