Ve výborných výkonech pokračuje posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC na rychlostních testech Německé rallye. Během sobotní etapy se dokázal Jan Kopecký posunout již na pátou pozici, když vynikající souboj třech jezdců o pátou příčku zatím rozhodl ve svůj prospěch.
V dopolední sekci se Jan potýkal s úbytkem výkonu motoru v nižších otáčkách, ale po výměně částí plnícího a zapalovacího systému motoru v servisní zóně byl problém odstraněn.
Sobotní etapa měla na programu osm rychlostní zkoušek, které posádky absolvovaly dvakrát na čtyřech odlišných úsecích. Jan Kopecký v sobotní etapě dosáhl ve všech osmi rychlostních zkouškách času v elitní desítce. Nejlepším umístěním byl čtvrtý čas hned v úvodním testu. Skvělý výkon posádky Czech Rally Teamu Kopecký potvrzuje i údaj o ztrátě na vítěze testu. V tomto parametru dosáhla dnes posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek hodnoty vždy pod jednu vteřinu na kilometr rychlostní zkoušky. V jedenáctém testu ztratil vůz Škoda Fabia WRC pilotovaný Janem Kopeckým na vítěze erzety dokonce méně než jednu desetinu vteřiny na kilometr!
S velkým přehledem dnes Jan Kopecký zvládl i obávaný třicetikilometrový úsek Panzerplatte, na kterém v obou průjezdech obsadil sedmou pozici."Pátá pozice je vynikající. Závod si užíváme, neboť svádíme naprosto vyrovnané souboje se špičkovými piloty. Je to úžasné a rád bych dobře rozjetou Německou rallye úspěšně dokončil.
Dopoledne jsme sice měli potíže s menším výkonem motoru v nižších otáčkách, ale v servisní zóně se nám podařilo problém odstranit. Mechanici a technici Czech Rally Teamu Kopecký odvedli tradičně výbornou práci.
Dnes byla etapa jednodušší v otázce výběru pneumatik, neboť jsme všechny testy absolvovali na suchém povrchu. Těmto podmínkám také odpovídalo i velmi vysoké tempo našich soupeřů.
V závěrečné etapě může hrát velmi důležitou úlohu počasí. Předpovědi na zítra se diametrálně liší, proto počkáme v klidu na ráno a klimatickými podmínkami se zatím vůbec nezabýváme.
Pochopitelně bych rád udržel dobrou výchozí pozici, ale uvědomuji si, že to bude velmi těžké. Soupeříme s posádkami absolutní světové špičky a ty nám nedarují ani vteřinu. Zítra se budu především snažit vyvarovat hloupé chyby, která by nás mohla připravit o dobré umístění. Na úvodním testu budeme pokračovat dnešním tempem a strategii pro závěr rallye zvolíme dle aktuálního vývoje," zhodnotil sobotní etapu Německé rallye jezdec Jan Kopecký.
"I v sobotu byla klíčová perfektní spolupráce s našimi špiony, kteří neustále monitorují stav trati. Podmínky na rychlostních testech se poměrně rychle mění a aktuální i přesné informace byly základem pro kvalitní časy v dnešní etapě. Erzety lemují davy českých fanoušků a i kvůli nim jsme rádi, že se pro nás zatím Německá rallye vyvíjí skvěle," doplnil informace Filip Schovánek.
"Jan s Filipem i dnes podali opravdu vynikající výkon. Špičkové posádky jedou neuvěřitelně rychle a naše dvojice s vozem Škoda Fabia WRC je jim vyrovnaným soupeřem. Na každém testu vidíme skvělé souboje opravdu o desetiny vteřiny. Vždyť na jedenácté rychlostní zkoušce dosáhli Jan s Filipem šestého času, ale na více než šestnácti kilometrové erzetě ztratili pouze 1,6 vteřiny na vítěze testu!
Doufejme, že nám bude štěstí přát i v závěrečný den," dodal Josef Kopecký.
CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?