Ve výborných výkonech pokračuje posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC na rychlostních testech Německé rallye. Během sobotní etapy se dokázal Jan Kopecký posunout již na pátou pozici, když vynikající souboj třech jezdců o pátou příčku zatím rozhodl ve svůj prospěch.
V dopolední sekci se Jan potýkal s úbytkem výkonu motoru v nižších otáčkách, ale po výměně částí plnícího a zapalovacího systému motoru v servisní zóně byl problém odstraněn.
Sobotní etapa měla na programu osm rychlostní zkoušek, které posádky absolvovaly dvakrát na čtyřech odlišných úsecích. Jan Kopecký v sobotní etapě dosáhl ve všech osmi rychlostních zkouškách času v elitní desítce. Nejlepším umístěním byl čtvrtý čas hned v úvodním testu. Skvělý výkon posádky Czech Rally Teamu Kopecký potvrzuje i údaj o ztrátě na vítěze testu. V tomto parametru dosáhla dnes posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek hodnoty vždy pod jednu vteřinu na kilometr rychlostní zkoušky. V jedenáctém testu ztratil vůz Škoda Fabia WRC pilotovaný Janem Kopeckým na vítěze erzety dokonce méně než jednu desetinu vteřiny na kilometr!
S velkým přehledem dnes Jan Kopecký zvládl i obávaný třicetikilometrový úsek Panzerplatte, na kterém v obou průjezdech obsadil sedmou pozici."Pátá pozice je vynikající. Závod si užíváme, neboť svádíme naprosto vyrovnané souboje se špičkovými piloty. Je to úžasné a rád bych dobře rozjetou Německou rallye úspěšně dokončil.
Dopoledne jsme sice měli potíže s menším výkonem motoru v nižších otáčkách, ale v servisní zóně se nám podařilo problém odstranit. Mechanici a technici Czech Rally Teamu Kopecký odvedli tradičně výbornou práci.
Dnes byla etapa jednodušší v otázce výběru pneumatik, neboť jsme všechny testy absolvovali na suchém povrchu. Těmto podmínkám také odpovídalo i velmi vysoké tempo našich soupeřů.
V závěrečné etapě může hrát velmi důležitou úlohu počasí. Předpovědi na zítra se diametrálně liší, proto počkáme v klidu na ráno a klimatickými podmínkami se zatím vůbec nezabýváme.
Pochopitelně bych rád udržel dobrou výchozí pozici, ale uvědomuji si, že to bude velmi těžké. Soupeříme s posádkami absolutní světové špičky a ty nám nedarují ani vteřinu. Zítra se budu především snažit vyvarovat hloupé chyby, která by nás mohla připravit o dobré umístění. Na úvodním testu budeme pokračovat dnešním tempem a strategii pro závěr rallye zvolíme dle aktuálního vývoje," zhodnotil sobotní etapu Německé rallye jezdec Jan Kopecký.
"I v sobotu byla klíčová perfektní spolupráce s našimi špiony, kteří neustále monitorují stav trati. Podmínky na rychlostních testech se poměrně rychle mění a aktuální i přesné informace byly základem pro kvalitní časy v dnešní etapě. Erzety lemují davy českých fanoušků a i kvůli nim jsme rádi, že se pro nás zatím Německá rallye vyvíjí skvěle," doplnil informace Filip Schovánek.
"Jan s Filipem i dnes podali opravdu vynikající výkon. Špičkové posádky jedou neuvěřitelně rychle a naše dvojice s vozem Škoda Fabia WRC je jim vyrovnaným soupeřem. Na každém testu vidíme skvělé souboje opravdu o desetiny vteřiny. Vždyť na jedenácté rychlostní zkoušce dosáhli Jan s Filipem šestého času, ale na více než šestnácti kilometrové erzetě ztratili pouze 1,6 vteřiny na vítěze testu!
Doufejme, že nám bude štěstí přát i v závěrečný den," dodal Josef Kopecký.
CRT Kopecký
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?