ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - PO 2. DNI: Dnešek byl konečnou stanicí i pro tak velkého favorita jakým byl Dani Sordo, jenž se zpozdil už na včerejší časové kontrole. Nicméně oficiální vyřazení přišlo až dnes. Stejný osud potkal i dalších osm jezdců. Například Manfred Stohl, Schie, nebo náš Mifka.
Druhou polovinu sobotního programu zahájila 16,37 km dlouhá rychlostní zkouška St. Wendeler 2. Tu ovládl Mikko Hirvonen s Fordem před Duvalem a leaderem průběžného pořadí Loebem. Na celkovém pořadí se tudíž nic nezměnilo. Těsně za ním si pro čtvrté místo dojel tovární jezdec Fordu Grönholm. Skvělé jízdy zde předvádí i Jan Kopecký na Fabii WRC, v tomto testu zajel sice až šestý čas a pokořil ho průběžně šestý Gardemeister, ale Honza páté místo uhájil. Za ním se seřadily všechny tři Subaru, nejrychlejší z nich byl Pons následovaný Solbergem a Atkinsonem. Elitní desítku uzavřel Fin Latvala. Naše další naděje Martin Prokop dojel pátý, jeho náskok před druhým Aavou je však stále minutový.
Šestá dnešní etapa jezdce zavedla opět na Bosenberg. Vyhrál ji Atkinson s náskokem 5 sekund před Loebem. Ten naopak získal dvě cenné vteřiny na bývalého kolegu Duvala. Další místa obsadili jezdci Fordu, Hirvonen a Grönholm. Náš Kopecký zajel sedmý čas, ale na chlup stejný jako Nor Solberg. Tím si udržel celkové páté místo, jeho největší konkurent Toni Gardemeister skončil až devátý. První desítku doplnil ještě osmý Pons a desátý Latvala. Na prvních pěti pozicích se tedy žádné změny nekonaly. Mezi juniory si vedení udržel Prokop, jeho náskok se sice zmenšuje, ale pořád činí téměř 53 sekund.
Předposlední dnešní RZ opanoval pětinásobný vítěz Německé rally, Sebastien Loeb. Druhému Atkinsonovi nadělil dvě vteřiny a třetí Gardemeister na něj ztratil 3 sekundy. Oba tovární Fordy zaznamenaly čtvrté a šesté místo, mezi ně se ještě vklínil Petter Solberg. I přes to se Hirvonen vrátil na třetí místo celkového pořadí, Belgičan Duval totiž skončil až sedmý. Osmý čas patřil našemu Kopeckému. Tomu se nepodařilo uhájit průběžně pátou příčku, na nyní pátého Gardemeistera však ztrácí pouze tři desetiny. Devátý dojel Pons a desátý Latvala.
Poslední dnešní zkouškou byla opět legendární Panzerplatte. S touto 30 km dlouhou tratí si nejlépe poradil Australan Atkinson a celkově uzavírá první desítku. Druhý skončil Loeb, těsně následovaný Duvalem. To je zatím velké překvapení celého závodu. Další příčky opanovalo duo Finů, Grönholm a Hirvonen. Po technických problémech zajel šestý čas Petter Solberg na Subaru. Honza Kopecký byl sedmý a celkově se posunul opět na páté místo. Na čele závodu zůstává Loeb před Grönholmem a Duvalem. Poslední dnešní RZ mezi juniory vyhrál Čech, Marin Prokop. Celkově ale není nic rozhodnuto a jak jezdci sami říkají, bude to boj až do cíle… ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - Výsledky po 2. etapě
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?